Advertising03.09.2012

De making of van de Philips ‘The Sound of Creation’ campagne


Tribal DDB en Philips delen hun passie voor geluid met een nieuwe digitale campagne, ‘The Sound of Creation’. De interactieve digitale ervaring staat in het teken van geluidcreatie en biedt muziekliefhebbers en audiofreaks de kans om kennis te maken met het akoestisch ontwerp van het Philips Fidelio productassortiment. ‘The Sound of Creation’ is gemaakt in samenwerking met songwriter en producer Washed Out en de Zweedse filmregisseur Gustav Johansson van Stinkdigital, Londen.

Negen stappen, negen lagen muziek, negen video’s en negen verhalen visualiseren het productieproces van de negen producten uit het Philips Fidelio assortiment. “Elke stap heeft een unieke soundtrack en een ‘behind the scenes’ verhaal. Sommige van die verhalen zijn grappig, verassend en soms zelfs ongelofelijk,” aldus Chris Baylis, ECD bij Tribal DDB Amsterdam. “We hebben een groot deel van de tijd doorgebracht met ingenieurs en ontwerpers van het Philips Fidelio assortiment. De campagne zou niet zo speciaal zijn, als we niet al die gesprekken hadden gehad: de anekdotes die daaruit volgden waren fascinerend en inspireerden ons enorm.

Zo vertelt de eerste stap, ‘Inspiratie’, hoe ontwerpers en ingenieurs bij Philips Sound de beweging van lucht door een trompet bestudeerden in hun zoektocht naar perfectie. En de vijfde stap, ‘Verbeteren’ laat zien hoe mallen voor 400 verschillende vormen van oren werden gemaakt, om uiteindelijk het perfecte kussentje te creëren voor de M1 koptelefoon.

Toen we de Philips ingenieurs bezochten, zagen we een van de eerste SoundSphere prototypes,” zegt Pol Hoenderboom, copywriter bij Tribal DDB Amsterdam. “De zwevende tweeter was een verbogen lepel uit de kantine, die vastgemaakt was aan een aangepaste speaker met stukken kauwgom. Dat is nog eens improvisatie! Zulke verhalen vind je niet in een brochure.

Tribal DDB Amsterdam, Ernest Greene van Washed Out en Gustav Johansson, winnaar van de Cannes Young Directors competitie, werkten samen met Philips om een interactieve soundtrack met meerdere lagen en een video’s op te zetten, met geluidsfragmenten en beelden, geïnspireerd door de het productontwerp.

behind-the-scenes-philips-fidelio-sound-.jpg
behind-the-scenes-philips-fidelio-sound-.jpg

Verder lezen over Philips

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

In Barcelona kondigde Philips vorige maand weer veel nieuwe producten aan voor 2024. Waaronder ook het nieuwe vlaggenschip in het Ambilight TV-assortiment van 2024. De OLED+959 is de nieuwe definitie van een toonaangeven...

Entertainment22.02.2024

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!
​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips Hue timmert flink aan de smarthomeweg. Lange tijd waren het alleen lampen, maar dat wordt al steeds meer beveiliging, zoals camera’s. Het volgende waar het bedrijf zich op stort zijn deursloten. En daaraan voeg...

Gadgets09.01.2024

​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar

Het nieuws dat Philips meer dan 300 MRI-scanners die het bedrijf tussen 2005 en 2014 geleverd heeft nu moet terughalen vanwege mogelijk gevaar voor ontploffing is er een die de gezondheidsdivisie van het bedrijf er eigen...

Nieuws21.12.2023

Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar

​Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?

Philips-televisies zijn al jaren in trek en dat komt vooral door dat imposante Ambilight dat tegen je muur aan schijnt. Zelfs als je een muur hebt waarop een poster hangt, of een muur met reliëf hebt, dan springt dat li...

Gadgets12.12.2023

​Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?

Een pop-up barber op tramstation Leidseplein

Philips OneBlade kondigde gisteren met trots een nieuwe samenwerking aan met twee invloedrijke figuren in de wereld van authenticiteit en stijl: Bram Krikke en de populaire TikTok barbier Reboir Kleijnendorst. Dat deden...

Gadgets25.10.2023

Een pop-up barber op tramstation Leidseplein

​Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor

De eerste helft van 2023 was geen goede helft voor Matter. De smarthomestandaard zou eigenlijk allang in heel veel producten moeten zitten, maar dat viel toch enorm tegen. Belkin stopte zelfs volledig met de ondersteunin...

Gadgets08.09.2023

​Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor

​Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon

Oordopjes worden soms gedragen om juist wakker te blijven: lekker hard, wat heftige muziek erop en je zorgt dat je niet zomaar wegsoest. Philips ontwikkelt echter al een tijdje slaaphoofdtelefoons om te zorgen dat je jui...

Gadgets05.09.2023

​Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon

Weg met gesnurk
​Philips Hue krijgt nu ook beveiligingscamera’s

Het is typisch iets wat je had kunnen zien aankomen, maar toch is het groot nieuws nu we weten dat dat het geval is: Philips Hue wordt voorzien van beveiligingscamera’s. Het merk, dat traditioneel alleen in slimme lamp...

Gadgets01.08.2023

​Philips Hue krijgt nu ook beveiligingscamera’s