Advertising03.09.2012

De making of van de Philips ‘The Sound of Creation’ campagne


Tribal DDB en Philips delen hun passie voor geluid met een nieuwe digitale campagne, ‘The Sound of Creation’. De interactieve digitale ervaring staat in het teken van geluidcreatie en biedt muziekliefhebbers en audiofreaks de kans om kennis te maken met het akoestisch ontwerp van het Philips Fidelio productassortiment. ‘The Sound of Creation’ is gemaakt in samenwerking met songwriter en producer Washed Out en de Zweedse filmregisseur Gustav Johansson van Stinkdigital, Londen.

Negen stappen, negen lagen muziek, negen video’s en negen verhalen visualiseren het productieproces van de negen producten uit het Philips Fidelio assortiment. “Elke stap heeft een unieke soundtrack en een ‘behind the scenes’ verhaal. Sommige van die verhalen zijn grappig, verassend en soms zelfs ongelofelijk,” aldus Chris Baylis, ECD bij Tribal DDB Amsterdam. “We hebben een groot deel van de tijd doorgebracht met ingenieurs en ontwerpers van het Philips Fidelio assortiment. De campagne zou niet zo speciaal zijn, als we niet al die gesprekken hadden gehad: de anekdotes die daaruit volgden waren fascinerend en inspireerden ons enorm.

Zo vertelt de eerste stap, ‘Inspiratie’, hoe ontwerpers en ingenieurs bij Philips Sound de beweging van lucht door een trompet bestudeerden in hun zoektocht naar perfectie. En de vijfde stap, ‘Verbeteren’ laat zien hoe mallen voor 400 verschillende vormen van oren werden gemaakt, om uiteindelijk het perfecte kussentje te creëren voor de M1 koptelefoon.

Toen we de Philips ingenieurs bezochten, zagen we een van de eerste SoundSphere prototypes,” zegt Pol Hoenderboom, copywriter bij Tribal DDB Amsterdam. “De zwevende tweeter was een verbogen lepel uit de kantine, die vastgemaakt was aan een aangepaste speaker met stukken kauwgom. Dat is nog eens improvisatie! Zulke verhalen vind je niet in een brochure.

Tribal DDB Amsterdam, Ernest Greene van Washed Out en Gustav Johansson, winnaar van de Cannes Young Directors competitie, werkten samen met Philips om een interactieve soundtrack met meerdere lagen en een video’s op te zetten, met geluidsfragmenten en beelden, geïnspireerd door de het productontwerp.

behind-the-scenes-philips-fidelio-sound-.jpg
behind-the-scenes-philips-fidelio-sound-.jpg

Verder lezen over Philips

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Ambilight TV werd 20 jaar geleden geïntroduceerd op de IFA in Berlijn, de grootste beurs voor consumentenelektronica die deze week plaatsvindt en dit jaar zelf een 100-jarige jubileum viert. De Philips Ambilight-technologie viert 20 jaar van ontwikkeling en succes. Nog altijd is de techniek een van de meest onderscheidende technologieën binnen de tv-markt. Populariteit van de extra dimensie van licht op de muur bij tv-kijken neemt daarnaast toe bij consumenten. Maar liefst 35 miljoen Ambilight tv's hebben al een tevreden eigenaar gevonden. Daarmee is Ambilight TV een van de meest populaire consumentenelektronicaproducten ooit onder het Philips-merk.

Technology06.09.2024

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Signify maakt vandaag bekend een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI sync box te lanceren. De Philips Hue Play HDMI sync box 8k is ontworpen om je Philips Hue lampen te synchroniseren met de nieuwste HDMI 2.1-videostandaard die wordt gebruikt door populaire spelconsoles zoals de PS5 en Xbox One, met resoluties tot 8K en verversingssnelheden tot 120Hz.

Gadgets05.09.2024

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht

Philips Hue-lampen kampen op dit moment alleen met een probleem, waardoor ze zichzelf nogal op de voorgrond zetten. Ze branden op 100 procent.

Gadgets10.07.2024

Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht

Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op

Philips heeft zijn nieuwe Hue-lamp aangekondigd. Het is een interessant apparaat dat doet denken aan een wake-uplight, maar komt wel met een flink prijskaartje.

Gadgets19.06.2024

Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op

5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen

Philips TV zal na 73 jaar tv-kijken in Nederland (waar zij de grondlegger van zijn) voor jou niet een onbekende zijn. In 1985 waren zij daarnaast de eerste die met de platte tv kwamen zoals we die tegenwoordig kennen en dit jaar vieren ze het 20-jarige bestaan van Ambilight TV.

Technology29.05.2024

5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen

Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring

Het is een televisie voor iedereen die op zoek is naar een indrukwekkende kijkervaring. Zoals je gewend bent van Philips is ook dit weer een meesterwerk in beeldtechnologie.

Technology10.05.2024

Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

In Barcelona kondigde Philips vorige maand weer veel nieuwe producten aan voor 2024. Waaronder ook het nieuwe vlaggenschip in het Ambilight TV-assortiment van 2024. De OLED+959 is de nieuwe definitie van een toonaangeven...

Entertainment22.02.2024

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!
​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips Hue timmert flink aan de smarthomeweg. Lange tijd waren het alleen lampen, maar dat wordt al steeds meer beveiliging, zoals camera’s. Het volgende waar het bedrijf zich op stort zijn deursloten. En daaraan voeg...

Gadgets09.01.2024

​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand