Mannen in een bepaalde leeftijd die ineens een sterke voorkeur voor snelle auto’s krijgen is een bekend fenomeen wat meestal wordt gekoppeld aan een midlife crisis (voor de mannen die in de ontkenningsfase zitten: volgens dit artikel in het AD eerder dit jaar kampt een derde van de mannelijke veertigers en vijftigers met een midlife crisis en kopen de meeste van hen een sportauto).
In dat clichébeeld past dan met name een rode sportwagen en volgens onderstaande infographic staat rood voor “You are energetic, dynamic & have a lust for life“.
In de infographic van Attwood Digital, gepubliceerd door TipsBuilder, wordt voor de meest gangbare autokleuren een omschrijving gegeven van hoe de kleur je persoonlijke profiel weergeeft. En net zoals bij sterrenbeelden, blijkt de mensheid in een beperkt aantal groepen in te delen. Een korreltje zout bij het lezen van de gegevens is raadzaam, maar toch denk ik dat de keuze voor een bepaalde kleur wel degelijk iets zegt over je persoonlijkheid.
Verder lezen over Auto
Automotive19.04.2024
Helaas: je krijgt geen subsidie meer voor een tweedehands elektrische auto
Maar er komt iets voor terugLifestyle09.04.2024
De toekomst van ultrasoon reinigen in de automotive industrie
Innovatieve producten voor een grondige schoonmaakAutomotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
Automotive29.03.2024
Deze zelfrijdende auto kan ook autonoom driften
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandAutomotive11.03.2024
Tijdmachine: de praatpalen van de ANWB waren een geel berm-icoon
Automotive29.02.2024
Elon Musk stelt dat Tesla Roadster van 0-100 gaat in 1 seconde
Sneller dan geluidOnline28.02.2024
Oude auto’s op een dystopische sloperij: AI of echt?
Verder lezen over Infographic
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Online13.04.2018
Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles
InfographicMarketing05.03.2018