Laten we er geen doekjes meer om winden. Traditionele reclamebureau’s zoals we ze kennen – de FHV’s, Ogilvy’s, UbachsWisbrun/JWT’s etc van deze wereld – zullen in 2009 ophouden te bestaan. Langs alle kanten wordt aan het bestaansrecht van deze creatieve hotspots geknaagd. Is het niet door de interactieve bureaus die complete accounts overnemen, dan is het wel door de hypergenetwerkte, altijd-in-verbinding-staande, co-creatie-klaarstaande consument! Afgelopen week is de definitieve nagel aan de doodskist van de creatieve industrie gelanceerd: De Guerrilla Generator…
Met deze online applicatie kan iedereen (dus ook marketeers, accountmanagers en projectmanagers) met één druk op de knop een virale campagne lanceren. Met de Guerrilla Generator maakt Wim de Taard (een alias, want werkzaam bij een groot bureau) een behoefte beschikbaar: “We hoorden creatieven steeds vaker de uitspraak doen: “Doe mij een viral” om zo maximaal bereik te halen. Dus we dachten: Laten we dat mogelijk maken!”. En dat is gelukt…
Je hoeft bij de applicatie alleen een merk- of bedrijfsnaam in te vullen en op de knop te drukken. Geheel automagisch komt een krachtig verfilmbaar script te voorschijn die als viral kan dienen. De software komt inclusief creatieve rationale. Voor een volledige analyse kan via de knop “lees hier meer” een document worden gedownload wat Raad-van-Bestuur-ready is. Of voor je commercieel directeur, of marketingboard.
Voorbij zijn die eindeloze creatieve en strategische briefings, die nachtenlange brainstormsessies, het terugschrijven naar een rationale. Vanaf nu kan elk merk, elke consument, met een paar klikken op de knop een viral maken. De Taard verwacht dat bureaus er ook gebruik van zullen gaan maken. De Guerrilla Generator blijft in elk geval in 2009 gratis draaien, daarna wordt gekeken naar de mogelijkheid om er een businessmodel aan te hangen.
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023
Reclameverbod voor online casino’s
Verder lezen over Viral Marketing
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesMarketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
DC Business30.11.2021
Een iconische Black Friday
DC Business13.09.2021