Experimenteer met viral marketing

Vorig artikel Volgend artikel
1104671731viral

Jeroen de Bakker van Qi: Viral marketing is een buzz. Viral marketing wil zeggen dat de communicatieboodschap zich zelf verspreidt. Dus in tegenstelling tot ‘vroeger’ zorgt niet media, maar de boodschap zelf voor het bereiken van de consument. Deze consumenten sturen de boodschap idealiter weer door naar anderen. En zo gaat het maar door en door en door Vorig jaar las ik de bestseller The Tipping Point.

Dit boek vertelt hoe virussen zich verspreiden en wat je daar als marketeer van kunt leren. Het belangrijkste wat mij is bijgebleven waren ‘the law of the few’, ‘the power of context’ en ‘the stickiness factor’. Met andere woorden: zorg dat je de juiste mensen (als eerste) bereikt, plaats je boodschap in een relevant umfeld en zorg dat je boodschap beklijft. Viral marketing bestaat al een tijd en daarom hanteren we inmiddels drie pilaren. Deze pilaren staan niet los van elkaar, maar ik bespreek ze apart om met viral marketing aan de slag te kunnen. Lees het hele artikel op de website van de Emerce

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies