Boeing 737-viral doorbreekt grens van 2 miljoen kijkers

Vorig artikel Volgend artikel
Boeing 737-viral doorbreekt grens van 2 miljoen kijkers

De viral van X-travel heeft alleen al op YouTube de grens van 2.000.000 kijkers doorbroken. Daarmee is de viral video, ‘Boeing 737 lands on mediterranean sea’, een van de meest bekeken Nederlandse commerciële virals ooit.

Het succes van de viral legt X-travel geen windeieren: Het relatief nieuwe reismerk voor jongeren, heeft een snel groeiende naamsbekendheid met een goed jongerenimago. In aantal passagiers groeit X-travel dit jaar zo’n 30%. De actie die gekoppeld was aan het filmpje heeft gezorgd voor duizenden nieuwe leden in de e-maildatabase van X-travel.

Vanwege het succes van de viral heeft X-Travel ook een ‘Making of’ laten ontwikkelen, deze geeft op een bijzondere wijze inzicht in de totstandkoming van deze viral.

Het reclamebureau YoungWorks bedacht en ontwikkelde de virale campagne voor X-travel. De viral moest aandacht genereren voor een actie van X-travel op www.x-travelactie.nl en zorgde daarnaast voor een grotere naamsbekendheid van dit jongerenreismerk. Naast de viral, en alle aandacht die deze reeds kreeg op weblogs, werd er geen andere media ingezet om de actie te promoten. In de eerste maand van de actie werd de viral al 1 miljoen keer bekeken, inmiddels is dus de grens van 2 miljoen doorbroken en lijkt het aantal views per dag niet af te nemen.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies