De voordelen van Twitter volgers kopen

Vorig artikel Volgend artikel
De voordelen van Twitter volgers kopen

Je hoort het steeds vaker. BN’ers, politici en Hollywood sterren waarvan is gebleken dat ze een deel van hun digitale achterban heb gekocht. Veelal zijn het inactieve of nep accounts die ervoor zorgen alsof het onterecht lijkt of iemand populairder is. Vaak wordt er schande gesproken van dit ‘bedrog’, maar is het ook echt zo slecht?

Statuspeople.com
Het kopen van volgers en fans op sociale netwerken is hot. Een ware klopjacht is gestart om te onderzoeken wie allemaal volgers hebben gekocht. De site StatusPeople.com maakt het mogelijk te checken hoeveel nep-volgers een account heeft. De site checkt onder 500 volgers of de accounts nep, inactief of actief zijn. StatusPeople geeft aan dat tot 10.000 volgers de cijfers kloppen, daarboven wordt het een schatting.

Door een site als statuspeople zijn er de laatste weken diverse keren nieuwsberichten verschenen over nep-volgers. Lady Gaga met 72% nep-volgers, CDA’er Buma met 82% nep-volgers en Marco Borsato met 73% nep-volgers.

Alleen hoe betrouwbaar is de berekening van Statuspeople?

Lurkers
40% van de Twitter gebruikers zijn lurkers. De exacte definitie van een lurker is, ‘gebruikers die niet binnen één maand minimaal tien berichten geplaatst hebben op Twitter’. Lurkers lezen. Lurkers schrijven zelf niet of nauwelijks. Zijn zij daardoor inactief? Ik ken voldoende mensen die alleen tweets lezen.
Onterecht worden inactieve accounts ook als neppe accounts beschouwd door diverse media. Dit terwijl de 1-9-90 regel bekend is op internet en als betrouwbaar en gangbaar bekend staat.

Een gevoel wat ik helaas nog niet hard kan maken, is dat nep-volgers uit eigen reden beroemdheden gaan volgen. Of dat anderen nep-volgers kopen voor iemand.   

In mijn ogen is de klopjacht op inactieve en nep-volgers dan ook niet helemaal terecht. Daarnaast kunnen nep-volgers ook nog eens in het begin voordelig werken.

Voordelen
Veel volgers zorgen ervoor dat een account er betrouwbaar en populair uitziet. Wanneer een account veel volgers heeft zal iemand sneller ook geneigd zijn dit account te gaan volgen. Vergelijk het met een terrasje. We gaan toch ook sneller ergens bij een terras zitten als het er ‘gezellig’ druk is? En we lopen lege terrasjes graag voorbij?
Het kopen van volgers kan je daarom een kickstart geven, zodat het lijkt alsof er wat te doen is bij je account.

Uiteraard zorgen nep en inactieve volgers niet voor de interactie, en dat is juist waar het Social Media om te doen is. Echter kan het je wel het steuntje in de rug geven om vervolgens veel echte volgers te gaan werven.

Nep volgers of echte volgers?
Er zijn twee soorten websites om volgers op Twitter te kopen. Diegene die nep-accounts verkopen en diegene die echte volgers voor je werven. De websites die volgers voor je werven werken vaak met de volg-terugvolg methode.  Voorbeelden zijn volgers-op-twitter.nl en MoreFollowers.nl. Door middel van software volgen zij op jouw account vele Twitter gebruikers in de hoop dat zij jou gaan terugvolgen. Diegene die niet gaan terugvolgen worden automatisch na een aantal dagen weer ontvolgd. Voordeel van deze methode is dat je veelal echte volgers krijgt. Nadeel is dat ze je wachtwoord nodig hebben om in te kunnen loggen op jouw Twitter account.

Bij kooptwitterfollowers.nl kan je 25.000 volgers kopen voor € 229,-. Zij hebben je wachtwoord niet nodig en het is naar mijn idee onmogelijk om hier echte volgers mee te werven.
Voordeel hier is dat je geen inloggegevens hoeft af te geven. Nadeel is dat het zeer waarschijnlijk geen echte volgers zijn.

Natuurlijk werkt het het beste als je op een natuurlijke manier je online achterban opbouwt. Dit kost tijd en moeite, maar levert uiteindelijk wel het meeste op. Op die manier krijg je volgers die bij jou passen en jou gaan volgen vanwege de content die je tweet.

Wegen de voordelen van het kopen van volgers voor jou op tegen de nadelen?