Twitter verslaat Facebook als meest populaire Social Network van 2011

Vorig artikel Volgend artikel

Twitter is het afgelopen jaar met afstand in de media het meest populaire sociale netwerk geweest en was goed voor bijna de helft van alle pers-aandacht. Daarmee versloeg het de grote concurrent Facebook aldus een nieuwe studie van Highbeam Research.

In een maand-per-maand vergelijking won Facebook het slechts in twee maanden van het jaar. Media-aandacht voor andere populaire netwerken als LinkedIn, MySpace en FourSquare was er wel maar in vergelijking met Twitter en Facebook was dit minimaal.

Twitter verslaat Facebook als meest populaire Social Network van 2011

De cijfers spreken voor zich, Twitter werd genoemd in ongeveer 50 procent van alle publicaties voor sociale netwerken. Facebook kreeg ongeveer 45 procent van deze aandacht en versloeg Twitter alleen in februari en april op meer dan een straatlengte gevolgd door LinkedIn (3,33 procent), MySpace (1,3 procent) en Foursquare met 0,71 procent. Google+, na de zomer pas gelanceerd, werd niet genoemd in het rapport.

Twitter blijft in omvang een kleintje vergeleken met Facebook. Toch is Twitter in de media geliefd, deel veroorzaakt door de aanwezigheid van de vele beroemdheden en de rol die het heeft als er sprake is van Breaking news. Met het groeiende aantal gebruikers van Twitter neemt ook actualiteit nog meer toe. Voorspelling voor 2012 is dan ook dat Twitter nog vaker het nieuws zal gaan beheersen.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies