Twitters Promoted Tweets werken beter dan verwacht

Vorig artikel Volgend artikel
Twitters Promoted Tweets werken beter dan verwacht

Twitter lanceerde vorig jaar 'Promoted Tweets' om meer geld te gaan verdienen met het populaire social media platform. Deze werden opgevolgd door 'Promoted Trends' en onlangs plaatste Twitter de 'Promoted Tweets' bovenaan in de timeline van de gebruiker.

Twitter CEO Dick Costolo heeft tijdens een interview op het Web 2.0 Summit in San Francisco laten weten dat Twitter's "monetization" inspanningen werken: "It's working better than we could have ever hoped." Verder maakte hij ook bekend dat er de komende maanden nieuwe advertentie formaten aan zitten te komen. Deze "rich media ads", foto- en op video-gebaseerde advertenties, zullen in de nabije toekomst ook in de timeline van de gebruiker verschijnen.

Verder is het bedrijf nu 8 miljard dollar waard. Heeft het 100 miljoen gebruikers, waarvan 50% dagelijks actief is. Dagelijks worden er bijna 250 miljoen tweets geplaatst, eind 2012 zal dat richting de 1 miljard zijn gestegen. De lancering van iOS5 heeft ook veel impact op Twitter gehad: "Twitter signups via iOS 5 devices have tripled since the launch of that iOS update."

Meer via de WSJ & Web 2.0 Summit.

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies