KLM wordt nog persoonlijker met ‘KLM Live Reply’

KLM begrijpt maar al te goed hoe je social media succesvol inzet. Elke keer toveren ze weer een goede campagne uit de hoge hoed, die ook bij het merk passen. Vandaag zijn ze gestart met hun nieuwe campagne met de naam ‘KLM Live Reply’. Als je de komende 10 uur een tweet stuurt naar KLM kan je zomaar een live reply krijgen.

KLM kondigde het enkele uren geleden via haar Twitter account aan. “KLM biedt sinds juli 24/7 service aan via social media. Dit doen wij op een persoonlijke manier via de diverse kanalen. Zo ontstond het idee om dit nog persoonlijker te maken met live antwoorden. Tot en met 0:00 uur vanavond zullen bijna 500 vrijwilligers een aantal antwoorden geven op vragen via Twitter en Facebook. Uiteraard kunnen we niet alle vragen beantwoorden, maar we proberen er zoveel mogelijk te doen.” aldus Anna Ketting Social media Manager bij KLM.

KLM wordt nog persoonlijker met ‘KLM Live Reply’

Stuur ze een Tweet of een Facebook bericht, bekijk de live stream en controleer hun Youtube kanaal om te kijken of ze antwoord hebben gegeven. In hun Youtube kanaal kun je alle antwoorden van bovenaf bekijken. En iedereen die ze op deze manier reply-en krijgt een link toegestuurd als antwoord op zijn of haar vraag waarmee ze hun persoonlijke antwoord kunnen zien. Ze hebben nog een aantal uren te gaan, dus je hebt nog volop kansen.

Bekijk het antwoord op onze tweet in onderstaande video.

 

Tags: facebook, klm, twitter

Reacties (7)

    • Interpurist

    En om het nog persoonlijker te maken is het ook te zien hoe dit gebeurt achter de schermen. Zie: http://livestream.nines.nl/klm

    Ma 19 sep 2011, 17:07 [reply]

  • @Interpurist

    Klopt, druk maar eens op 'KLM Live Reply' in het artikel ;)....

    Ma 19 sep 2011, 17:14 [reply]

    • Jantine

    Leuk gedaan! Het idee komt mij vaag bekend voor van de Skittles actie. Maar, beter goed gejat dan... ;)

    Ma 19 sep 2011, 17:31 [reply]

  • Het lijkt ook op de twitter responses campagne die Wieden en Kennedy voor Old Spice hebben gedaan.

    Maar ik moet zeggen dat KLM dit erg leuk heeft aangepakt. De filmpjes zien er leuk uit en verwoorden de boodschap (24/7 online) prima!

    Ma 19 sep 2011, 20:41 [reply]

    • leokes

    Helaas heb ik ze net gemist, vannochtend meerdere malen getwittert

    Ma 19 sep 2011, 20:25 [reply]

  • Mooie marketing stunt. KLM had natuurlijk de eerste slag gemist als het gaat om social media maar is nu echt goed terug aan het komen!

    Ma 19 sep 2011, 20:55 [reply]

  • Is dit nou echt zo geweldig als wordt geschetst? Klanten antwoord geven op hun vragen! Dat zou toch geen bijzonder fenomeen moeten zijn...
    Al vanaf 1876 is het mogelijk om "Live Replies" te krijgen. Toen werd namelijk de telefoon uitgevonden.

    Kortom: leuke actie, beetje overgewaardeerd.

    Do 22 sep 2011, 08:47 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines