'The Dots', het nieuwe LinkedIn voor creatievelingen

'The Dots', het nieuwe LinkedIn voor creatievelingen

Vorig artikel Volgend artikel

Naast Ello is er deze week een ander social netwerk geïntroduceerd genaamd ‘The Dots’. Dit netwerk wordt omschreven als ‘LinkedIn voor de creatieveling’. The Dots is opgericht door Pip Jamieson die eerder mede-oprichter was van een soortgelijke website in Australië. Gisteren maakte het netwerk zijn debuut in het Verenigd Koninkrijk.

Onder de lanceerpartners zijn enkele grote namen zoals Conde Nast, Spotify, Facebook en Vice. Jamieson wilde na eerder succes in Australië het idee verder uitrollen op wereldwijde schaal. The Dots kan gezien worden als een platform voor professionals die werkzaam zijn in creatieve sectoren zoals design, advertising, reclame, marketing en media.

dots2

Voorlopig is The Dots alleen voor het Verenigd Koninkrijk beschikbaar, maar Jamieson heeft aangegeven om op termijn internationaal uit te willen breiden. The Dots werkt op basis van het 'Freemium business model' waarbij iedereen gratis een profiel kan aanmaken en inrichten. Voor het werven en het plaatsen van vacatures is echter wel een fee vereist. Onderstaand een bedrijfspagina op The Dots.

dots3
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies