Social Media20.10.2014

Snapchat had afgelopen weekend zijn eerste advertentie


Snapchat-gebruikers in de VS werden afgelopen weekend getrakteerd op de allereerste Snapchat advertentie. Dat advertenties eraan zaten te komen was al eerder aangekondigd en afgelopen vrijdag kondigde Snapchat op de eigen blog aan dat het dit weekend dan echt zou gaan gebeuren.

Advertenties zijn over het algemeen nooit leuk. Maar in tegenstelling tot advertenties op andere social media als Twitter en Facebook, pakt Snapchat het een stuk minder agressief aan. Wil je de advertentie niet zien? Dan krijg je hem ook niet te zien. De advertentie staat namelijk tussen “your stories” en je ziet hem alleen als je hem daadwerkelijk opent. 24 uur nadat de advertentie ontvangen is, zal hij ook weer verdwijnen. Voor gebruikers kan het eigenlijk niet mooier, als er dan toch advertenties moeten verschijnen, dan is deze manier zeker mee te leven.

Of het voor adverteerders ook zo interessant is, is nog maar de vraag. Want hoeveel mensen openen daadwerkelijk de advertenties? En wanneer moet er door de adverteerder betaald worden? Betaalt de adverteerder alle verzonden advertenties, of alleen de advertenties die daadwerkelijk geopend worden. Het verdienmodel is op dit moment nog niet duidelijk.

Wat wel duidelijk is, is de reden waarom Snapchat advertenties plaatst. Op Snapchat’s blog wordt het antwoord gegeven, het antwoord is naar eigen zeggen niet verrassend: “we moeten geld verdienen. Advertenties zorgen er voor dat we onze service kunnen onderhouden terwijl er nette content aan Snapchatters geleverd wordt. We beloven dat we het geld gebruiken om de Snapchat-community te blijven verrassen met meer fantastische producten. Want dat doen we met liefde.”

Wat nu eigenlijk de eerste advertentie van Snapchat was? Een reclame voor de film ‘Ouija’ die vanaf vrijdag in de VS te zien is. Een advertentie die voor een groot gedeelte van de (jonge) doelgroep waarschijnlijk interessant is. 

We zijn benieuwd hoe de advertenties op Snapchat de komende tijd ontwikkelen en wanneer we de eerste advertenties in Nederland te zien krijgen.

img_3943.png
img_3943.png
img_3945.png
img_3945.png

Beeld: Business Insider

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen

Verder lezen over Snapchat

Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken

Snapchat is van plan om de app persoonlijker en creatiever te maken met nieuwe functies. Eén van de belangrijkste nieuwe mogelijkheden is dat je Templates krijgt: het zijn sjablonen die je in staat moeten stellen om mak...

Social Media04.04.2024

Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken

​Snap roept alle drones die het ooit maakte terug

Snap, het bedrijf achter Snapchat, kwam een paar jaar geleden met een vernuftig idee: een kleine Snap-gele drone van plastic waarmee je je Snaps nog interessanter kon maken. Het apparaatje heet Pixy en de verkopen deden...

Gadgets02.02.2024

​Snap roept alle drones die het ooit maakte terug

Gevaarlijke drones…
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

​Snapchat gaat een beetje anti-AI: ditmaal voor veiligheid

Snapchat heeft in 2023 niet het beste laten zien van AI: hun AI-chatbot maakte afspraakjes met kinderen en dan was er ook nog een akkefietje met de AI-chatbot die ineens een story plaatste van een plafond. Vreemd. Aan de...

Social Media12.01.2024

​Snapchat gaat een beetje anti-AI: ditmaal voor veiligheid

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers

Snapchat is niet alleen een geliefd social medium vanwege zijn verdwijnende berichten en Bitmoji: het is extreem goed in het maken van augmented reality-filters. Of eigenlijk Lenses, want Snapchat noemt een filter een le...

Social Media09.11.2023

​Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers

Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat

De Stones denken nog altijd niet aan stoppen. De mannen zijn al in, of tegen, de 80 maar brachten enkele weken geleden voor het eerst in achttien jaar nog een nieuw album uit, Hackney Diamonds. Niet meer met de vaste dru...

Entertainment08.11.2023

Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat

Snapchat geeft nieuwe kijk op de Egyptische oudheden van het Louvre

Snap's AR Studio en het Musée du Louvre onthullen "Egypt Augmented", een reeks innovatieve en educatieve augmented reality-ervaringen met technologie van Snap op de afdeling Egyptische Oudheden en in de Cour Carré van...

Mobile19.10.2023

Snapchat geeft nieuwe kijk op de Egyptische oudheden van het Louvre

dankzij augmented reality