Op 6 van de 10 links gedeeld via Twitter wordt nooit geklikt

Op 6 van de 10 links gedeeld via Twitter wordt nooit geklikt

Vorig artikel Volgend artikel

Uit een nieuw gezamenlijk onderzoek, gehouden door onderzoekers van Microsoft en de Columbia Universiteit, blijkt dat op 59 procent van alle URL's die gedeeld worden via Twitter nooit geklikt wordt.

De data die werd gebruikt voor het onderzoek is verzameld in een maand tijd, en bevatte 2,8 miljoen shares op Twitter. In totaal goed voor bijna 75 miljard potentiële impressies en 9,6 miljoen clicks naar ruim 59.000 unieke bronnen, waaronder links naar de BBC, CNN, Fox News, The New York Times en de Huffington Post. Het volledige onderzoek is hier gepubliceerd en is voor iedereen toegankelijk.

Blockbuster content

Het grote deel van alle clicks op social media wordt gegenereerd door een kleine groep 'blockbuster' content. Van alle gedeelde content is het zo'n 9 procent dat goed is voor ruim 90 procent van alle clicks op Twitter.

“there seems to be vastly more niche content that users are willing to mention in Twitter than ... content that they are actually willing to click on."

Long tail

Een ander opvallend resultaat dat in de studie naar voren komt is dat, hoewel Twitter toch vooral bekend staat als live platform, er toch ook op de wat langere termijn nog clicks gegenereerd worden. Zelfs na 24 uur nog.

Uitgevers

De headline blijft dus erg belangrijk. Goede headlines zijn dan ook nog altijd king, die worden namelijk eerder gedeeld en men is ook eerder bereid om erop te klikken.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies