Social Media06.05.2016

LinkedIn werkt aan eigen versie van Instant Articles


Na Facebook is LinkedIn nu ook bezig met een eigen versie van Instant Articles, een functie die het mogelijk maakt om content direct op LinkedIn te plaatsen in plaats van mensen naar hun eigen sites te verwijzen.

LinkedIn zou de afgelopen weken al meerdere gesprekken met uitgevers gehad hebben om te kijken of er draagvlak is voor de nieuwe functie. Na Facebook en Snapchat is LinkedIn het laatste grote social media platform dat overweegt om uitgevers direct op hun eigen site te laten publiceren. Ook Google heeft een ‘quick loading articles project’, genaamd Accelerated Mobile Pages (AMP). LinkedIn is een AMP-partner, maar dit product dat ze nu aan het ontwikkelen zijn, staat daar los van.

Uitgevers blijven een belangrijk onderdeel van het nieuwe content ecosysteem van LinkedIn en ze hebben dus ook regelmatig gesprekken over nieuwe manieren om samen te werken. Het doel van LinkedIn is om de juiste content met de juiste LinkedIn-gebruiker te verbinden. De Instant Articles zullen de gebruikerservaring van LinkedIn verbeteren. Je hoeft dan namelijk niet meer te klikken op een artikel en te wachten totdat de externe pagina is ingeladen, omdat de artikelen op LinkedIn zelf worden ingeladen. Het wegwerken van deze wachttijd was een belangrijke motivatie achter Instant Articles te introduceren.

LinkedIn de afgelopen jaren

In de afgelopen jaren heeft LinkedIn gewerkt om zich te positioneren tot een bron voor zakelijk nieuws, vooral voor professionals. In oktober 2012 lanceerde het platform een functie waarbij leiders uit de industrie directe artikelen kon publiceren op het platform. In 2013 kwam LinkedIn met Pulse,een platform waar je zelf artikelen op kunt publiceren die verschijnen in de tijdlijn van je connecties. Bovendien kregen je connecties ook een update in hun postvak.

Wanneer LinkedIn Instant Articles beschikbaar komt, is nog niet duidelijk. Wij houden jullie op de hoogte!

Verder lezen over LinkedIn

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar de STEM-sector: Science Technology, Engineering en Mathematics. Helaas zijn de resultaten niet al te positief, want er is enerzijds een tekort aan talent en anderzijds wordt het poten...

Technology22.06.2023

LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

LinkedIn viert zijn twintigste verjaardag en dat doet het met inmiddels meer dan 930 leden in meer dan 200 landen. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. LinkedIn staat nog steeds als een huis en...

Social Media08.05.2023

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Het is onrustig in de wereld van vinkjes en badges: waar je er op Twitter totaal niet meer vanuit kunt gaan dat zo’n badge ook maar enige waarde vertegenwoordigt, gaat LinkedIn juist de andere kant op. Het zakelijke so...

Social Media14.04.2023

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt