Het Anne Frank Huis scoort op Social Media beter dan de Efteling

Het Anne Frank Huis scoort op Social Media beter dan de Efteling

Vorig artikel Volgend artikel

Eerder deze maand publiceerde het NBTC de ranglijst van de meest bezochte dagattracties. De top drie, Efteling, Rijksmuseum en het Van Gogh Museum, zorgde voor weinig verrassingen. Maar hoe zit dat op gebied van social media? Diversions.nl zocht het uit en onthulde eerder deze week een verrassende winnaar: het Anne Frank Huis.

Social

Het Anne Frank Huis is op de lijst van het NBTC de nummer 11 dagattractie, maar geldt online duidelijk als de winnaar. Geen van de onderzochte attracties weet zo veel mensen te binden via Facebook en Twitter; het museum heeft 734k Facebook-likes en bijna 14k volgers op Twitter. Dat is ongeveer 60% van het jaarlijkse bezoekersaantal, waar andere parken gemiddeld 6% van hun offline bezoek ook in online bereik weten om te zetten.

Musea

Op de social ranglijst scoren musea sowieso goed: 4 namen in de top 5 zijn van musea. Het enige attractiepark dat de top 5 bereikt is de Efteling.

Twitter vs Facebook

Jongeren die vertellen over hun relatie met de Tweede Wereldoorlog, een filmpje van zangeres Caro Emerald die de wereld achter de beroemde kast bekijkt en aankondigingen van nieuwe exposities. Het is slechts een kleine greep uit alle berichten waarmee het Anne Frank Huis online volgers weet te binden. En het is met name de positie op Facebook die hierbij aan bijdraagt. Op Twitter hebben het Van Gogh Museum (117k), het Stedelijk Museum Amsterdam (107k) en het Rijksmuseum (89k) namelijk het grootste bereik.

Hieronder de top 50 Social attractieparken van Nederland:

top-50-social-attractiepark

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies