Facebook Messenger heeft 900 miljoen gebruikers

Facebook Messenger heeft 900 miljoen gebruikers

De chatdienst gaat zich meer richten op de zakelijke markt

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook heeft vandaag bekend gemaakt dat Facebook Messenger, wereldwijd 900 miljoen actieve gebruikers telt. Per maand worden zo’n 1 miljard berichten verzonden.

Flinke groei

In de afgelopen vier maanden is het aantal gebruikers zelfs met 100 miljoen mensen gegroeid. De chatdienst had begin dit jaar nog zo’n 800 miljoen actieve gebruikers. Facebook Messenger is op dit moment de tweede grootste chatdienst. WhatsApp (ook in handen van Facebook) bereikte afgelopen februari 1 miljard gebruikers.

Messenger ook geschikt voor bedrijven

Deze 900 miljoen gebruikers chatten overigens niet alleen met vrienden of familie. Via Messenger komen chatters ook steeds meer in contact met bedrijven en organisaties. Volgens Facebook worden er maandelijks 1 biljoen berichten tussen bedrijven en consumenten gestuurd.

Het chatten met een bedrijf is tegenwoordig een snelle en betrouwbare manier om vragen te stellen over bijvoorbeeld producten en diensten. Dit contact gaat nu nog makkelijker worden.

Zakelijke functies

Facebook richt namelijk met een nieuwe update van Messenger meer op het contact tussen consumenten en bedrijven. Zo zijn er een aantal nieuwe functies aan Messenger toegevoegd. Eén van de introducties zijn Messenger Links. Met deze links kunnen bedrijven ervoor zorgen dat mensen hen op een snelle en gemakkelijke manier via een bericht kunnen bereiken. Via een korte link (bijvoorbeeld m.me/dutchcowboys) kan direct een gesprek met een bedrijf worden geopend.

Facebook zakelijke markt

Messenger Codes

Messenger Codes werken eigenlijk op dezelfde manier als Messenger links. Dit zijn unieke codes die mensen met de camera van hun telefoon scannen en zo een chatgesprek kunnen beginnen met een bedrijf. Zowel de Messenger Links als de Codes kunnen onder andere gebruikt worden in advertenties.

Facebook Messenger codes

Verder zal de verwijzing naar de zakelijke pagina, ook wel Pages genoemd, duidelijker zichtbaar worden. Zo zijn bedrijven sneller op Facebook én op Messenger te vinden. Tot slot introduceert Facebook welkomstberichten voor Messenger. Dit zijn persoonlijke berichten die mensen zien voordat zij de chat met een bedrijf of organisatie starten.

Gebruik jij Facebook Messenger?

Brett Rijsdijk

Brett is content manager bij Red Banana. Ze is verslaafd aan sociale media, gek op series en is poezenmoeder van twee mega Maine Coons.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies