Sociale netwerken richten zich op media en nieuws

Vorig artikel Volgend artikel
Sociale netwerken richten zich op media en nieuws

Media en nieuws worden het volgende werkterrein van de sociale revolutie. Dat zegt Bret Taylor, oud chief executive van FriendFeed en CTO bij Facebook, in een gesprek met de BBC. Media en nieuws hebben volgens Taylor van nature uit een sociaal karakter. Hij verwacht dan ook dat de volgende generatie van startups sociale versies van allerlei applicaties voor de mediasector op de markt zullen brengen.

"Facebook is niet alleen een bestemming waar gebruikers dagelijks hun vrienden ontmoeten, maar ook een platform waarop heel wat bedrijven sociale technologieën uitbouwen voor hun applicaties," merkt Bret Taylor op. "Lokale besprekingssites zoals Yell en gameproducten zoals Zynga hebben allemaal sociale toepassingen gelanceerd. Het Facebook-platform heeft inmiddels een belangrijke plaats verworven in de game-sector. Zynga is daardoor groter geworden dan Electronic Arts."

Er zijn volgens Taylor verschillende andere industriële sectoren die een bijzonder grote invloed zullen ondervinden van Facebook. "Daarbij zullen wellicht in de eerste plaats media en nieuws in het vizier komen," merkt hij op. "Media zijn van zichzelf een bijzonder sociale wereld. Wanneer mensen samen met vrienden naar een televisie-programma kijken, wordt er een bijzonder geëngageerde sociale activiteit opgebouwd. Er zullen dan ook wellicht startups komen die op media eenzelfde impact hebben als Zynga heeft gehad op de gamesector."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies