Ruim 5.000 Nederlanders namen deel aan BrandYou-test

Vorig artikel Volgend artikel
Ruim 5.000 Nederlanders namen deel aan BrandYou-test

LinkedIn heeft de eerste resultaten bekend gemaakt van het BrandYou-initiatief dat half november van start ging. LinkedIn lanceerde BrandYou om mensen te laten nadenken over hun persoonlijke merk. Sinds de start hebben 13.000 Europeanen de online test op www.brandyousurvey.com gedaan om erachter te komen wat hun persoonlijke merk is en hoe ze deze het beste kunnen ontwikkelen. In Nederland hebben meer dan 5.000 mensen de test gedaan, het hoogste aantal van alle deelnemende landen.

BrandYou helpt mensen om hun persoonlijke merk te ontdekken, onderhouden en verder uit te bouwen met behulp van tips en ideeën voor merkmanagement die normaal gesproken alleen weggelegd zijn voor multinationals.

De korte online survey is een een leuke en laagdrempelige test om te ontdekken wat het hebben van een persoonlijk merk nou precies betekent. De test bestaat uit een aantal vragen over iemands professionele gewoontes en voorkeuren. Aan de hand van de antwoorden kunnen er vier merktypes uitkomen: Global Guru, Alternative Thinker, Multibrand of Rebel with a Cause. Wie de test heeft gedaan, krijgt het advies en de inzichten die bij zijn/haar merktype hoort en met welke grote merken hij vergeleken wordt. De deelnemers kunnen hun resultaat delen met hun netwerk en aan discussies met de BrandYou-experts in de BrandYou-groep deelnemen.

Kevin Eyres, Managing Director van LinkedIn Europe: "BrandYou is een leuke introductie op een vraag die steeds meer professionals bezighoudt: wanneer we werken in een genetwerkte wereld, hoe kunnen we optimaal gebruik maken van sociale media en professioneel netwerken om onze carrière de juiste impuls te geven? We hebben Europa’s meest vooraanstaande marketingexperts gevraagd mee te werken om te zien of we het idee van merkmanagement ook konden toepassen op personen en het resultaat werd met open armen ontvangen. Er is duidelijk een behoefte aan dit soorten adviezen."

Met 54% leiden de Fransen de lijst met de meeste Global Guru’s. Hun aantal ligt 26% hoger dan het Europees gemiddelde. De Duitsers hebben de meeste Rebels with a Cause met 47% van alle Duitse deelnemers. Bijna een kwart van de Spaanse deelnemers is een Alternative Thinker. In Nederland zijn de meeste deelnemers Global Guru’s (40%) gevolgd door Rebels with a Cause (35%).

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies