Online16.11.2010

LinkedIn lanceert BrandYou


linkedin-lanceert-brandyou.jpg
linkedin-lanceert-brandyou.jpg

LinkedIn, ’s werelds grootste professionele netwerk met meer dan 80 miljoen leden wereldwijd lanceert vandaag: BrandYou voor iedereen die in meer of mindere mate bezig is met carrièreplanning. Op www.brandyousurvey.com kan iedereen terecht voor tips en adviezen van merkenexperts over hoe zij zichzelf kunnen profileren en de markt kunnen zetten als merk. Daarnaast kan iedereen een test doen om te zien wat voor soort merk ze zijn. In de speciaal ontwikkelde LinkedIn Groep, is het mogelijk om te discussiëren over en reactie te geven op BrandYou. De test en de adviezen zijn beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland en Spanje.

Net zoals ieder ander merk, heeft ook een persoonlijk merk onderhoud nodig om onder de aandacht te blijven van de doelgroep. Daarom heeft LinkedIn een aantal vooraanstaande merkenexperts uit de reclame- en marketingwereld uitgenodigd om hun professionele geheimen en methodes op het gebied van merkbeleid te delen. Hoe zorg je ervoor dat een merk onder de aandacht blijft en hoe bereik je een nieuw publiek? Met BrandYou geeft LinkedIn antwoord op deze vragen en stelt iedereen in staat om zichzelf als merk goed in de markt te zetten.

Het expertpanel is het hart van BrandYou en bestaat uit Europa’s meest vooraanstaande reclame- en marketingexperts, die alle aspecten van merkbeleid vertegenwoordigen, van research en analyse tot ontwikkeling en meetbaarheid. Via de BrandYou groep op LinkedIn delen de experts direct toepasbare adviezen. Het expertpanel bestaat uit:
* Andrzej Moyseowicz, Media & Innovation Director, Saatchi & Saatchi.
* John Woodward, Global Planning Director Publicis Worldwide
* David Midgely, Professor in de marketing bij INSEAD
* Katie Ledger, Communicatie Coach en auteur van ‘And What Do You Do’

BrandYou test

LinkedIn heeft samen met het BrandYou panel een online test ontwikkeld om mensen te helpen hun persoonlijke merk te ontwikkelen. De test bevraagt hoeveel men online en offline netwerkt en hoe men omgaat met collega’s en zakelijke relaties. Aan de hand van de antwoorden kan men gekoppeld worden aan bepaalde merktypen zoals ‘Global Guru’s’ (Visa, HP en Levis) tot ‘Alternative Thinkers’ (American Apparel, Muji en Diesel).

Volgens Kevin Eyres, Managing Director LinkedIn Europe, is het concept van het ‘Persoonlijke Merk’ nog nooit zo essentieel geweest binnen Europa als nu: “BrandYou gaat over het creëren, uitbouwen en onderhouden van je geloofwaardigheid, je zichtbaarheid en professionele ervaring gedurende alle fasen van je carrière. Carrièreplannen is nog nooit zo belangrijk geweest als vandaag de dag“.

Verder lezen over LinkedIn

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar de STEM-sector: Science Technology, Engineering en Mathematics. Helaas zijn de resultaten niet al te positief, want er is enerzijds een tekort aan talent en anderzijds wordt het poten...

Technology22.06.2023

LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

LinkedIn viert zijn twintigste verjaardag en dat doet het met inmiddels meer dan 930 leden in meer dan 200 landen. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. LinkedIn staat nog steeds als een huis en...

Social Media08.05.2023

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Het is onrustig in de wereld van vinkjes en badges: waar je er op Twitter totaal niet meer vanuit kunt gaan dat zo’n badge ook maar enige waarde vertegenwoordigt, gaat LinkedIn juist de andere kant op. Het zakelijke so...

Social Media14.04.2023

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt