Universiteit Utrecht zet crowdsourcing in

Vorig artikel Volgend artikel
Universiteit Utrecht zet crowdsourcing in

De Universiteit Utrecht start vandaag samen met CreatAd een viral-competitie voor haar (inter)nationale marketingcampagne. CreatAd, hier onlangs nog startup van de maand, is gespecialiseerd in het opzetten van 'user-generated advertising campaigns'.

Universiteit Utrecht beoogt met deze samenwerking virals te genereren die in één oogopslag laten zien waarom de Universiteit Utrecht de beste plek is voor getalenteerde en ambitieuze studenten om te gaan studeren. De beste inzendingen in de competitie worden gebruikt in de universitaire marketingcampagne.

Het is de eerste Nederlandse universiteit die het publiek vraagt mee te denken met een viral-campagne die zich richt op de (inter)nationale studiekiezer.

Bas Schreiner, manager marketingcommunicatie van de Universiteit: "Creatieve talenten worden uitgedaagd om een design, animatie of video te maken over de Universiteit Utrecht, een unieke mogelijkheid voor ambitieuze jong creatieven om mee te werken aan onze campagne". Deelnemers kunnen hun inzendingen direct koppelen aan Hyves, Facebook en Twitter om het virale aspect van de wedstrijd meer kracht bij te zetten.

De competitie start vandaag (31 augustus), waarbij de beste vier inzendingen worden beloond met in totaal 2200 euro aan prijzengeld. Eén winnaar wordt gekozen door een jury van de Universiteit Utrecht, de andere drie winnaars zullen worden gekozen door het publiek. Tot en met 6 november kan iedereen aan de competitie meedoen.