Toyota campagne flopt op YouTube

Vorig artikel Volgend artikel
Toyota campagne flopt op YouTube

4 miljoen US$ spendeerde Toyota voor een promotiecampagne op YouTube voor de nieuwe Corolla. YouTube ontwikkelde een algoritme dat leuke filmpjes verzamelde waarop je je dan kan abonneren. De campagne is inmiddels een paar weken oud en het kanaal heeft op dit moment slechts 62 abonnees.

Verder heeft Toyota een wedstrijd bedacht voor het aanleveren van het leukste filmpje. Deze link kan ik inmiddels niet meer vinden maar de laatste keer dat ik keek waren er 8 filmpjes ingeleverd. Bekijk de volgende 10 stond er boven. Dat is geen goed nieuws voor Toyota en zeker ook niet voor YouTube die hard op zoek is naar extra verdienmodellen. 

De executie was dan ook wel erg slecht; pas na meerdere specifieke zoekopdrachten kon ik de campagne vinden op youtube en op de top10 pagina stond niet eens een link naar de contestpagina waar je zelf een video kon inleveren. De link naar de Toyota site gaat niet naar een specifieke actiesite en ga zo maar door. Jammer en zonde van het geld.   

  

Erik Liet

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies