Gaming14.01.2011

Bulletstorm kan zelfs promotie niet serieus nemen


Bulletstorm is de hoogste vorm van wansmaak; alle slechte gedachten die je als speler van een shooter zou kunnen hebben mag je waarmaken, want de makers hebben elke wrange grap, elk Jackass-meets-New Kids ‘ouch!’-moment al bedacht voordat je het als speler hebt gedaan en hebben daar maar direct het hele scoresysteem van deze zinloos gewelddadige en vooral lompe game omheen gebouwd. Dan moet je ook niet raar opkijken als de marketing-afdeling ook een duit in het zakje doet met een parodie op een bekende advertentie.

bulletstorm-kan-zelfs-promotie-niet-seri.jpg
bulletstorm-kan-zelfs-promotie-niet-seri.jpg

In navolging van de stemmige Halo 3-commercials, die een diorama met handgemaakte poppetjes lieten zien terwijl een sombere stem vertelde over de gruwelen van de oorlog komt de marketing-afdeling van EA met hetzelfde idee, maar dan met kots. Om te beginnen. Kijk eerst nog even het origineel dat door Microsoft gebruikt is ter promotie van Halo 3:

En dan ter vergelijking de nieuwe die voor Bulletstorm gemaakt is. Het moet gezegd worden: het handwerk is niet veel minder indrukwekkend dan dat van de makers van het Halo 3-tafereel en ik kan me zo voorstellen dat de maker aan deze iets meer lol heeft gehad, al is het maar met het maken van alle hotdogs. Kijk nou maar gewoon, dan weet je wat ik bedoel.

En als je nog steeds niet denkt dat je kunt lachen om deze game? Bekijk dan de demo die 25 januari op Xbox Live te downloaden is of wacht tot de game een maand later in de winkels zal liggen. Als de grap lang genoeg leuk blijft zou de game nog wel eens beter kunnen uitvallen als je zou denken, zo je niet al direct verkocht bent na het eerste skillshot dat iemands noten op een cactus parkeert.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.