Studytube lanceert 'Netflix maar dan voor trainingen'

Studytube lanceert 'Netflix maar dan voor trainingen'

Vorig artikel Volgend artikel

Studytube, een Nederlandse startup, lanceert vandaag een online leerplatform dat voorziet in de toenemende vraag naar competentiegerichte online opleidingen, een soort ‘Netflix voor trainingen.’ Het haalde hiervoor een investering van 1 miljoen dollar op bij henQ Invest en Redcrest.

De oprichter van Studytube, Homam Karimi, over de lancering van vandaag: "Jaarlijks besteedt het Nederlandse bedrijfsleven in totaal zo’n 3 miljard euro aan zakelijke opleidingen, deze budgetten staan onder druk. Studytube biedt competentiegerichte online trainingen van vakexperts, tegen een fractie van wat dezelfde trainingen offline kosten. Met ons 'All you can learn'-model, een Netflix voor trainingen, leren werknemers wat ze willen, wanneer ze willen. Zo kunnen werknemers zich continu blijven ontwikkelen, bespaart de werkgever op het opleidingsbudget en krijgt deze inzage in het leerproces. Kortom, Studytube verhoogt de performance van de werknemers en het bedrijf.

Leren

Studytube werkt met een ‘All you can learn’-model. Voor een vast bedrag (49,- euro) per maand krijgt de gebruiker onbeperkt toegang tot een online leeromgeving. De gebruiker kan dan onbeperkt in zijn gepersonaliseerde omgeving trainingen van erkende vakexperts volgen. Cursisten kunnen zich zo op een laagdrempelige manier verder ontwikkelen binnen een breed scala aan vak- en vaardigheidsgebieden. Uiteraard is het ook mogelijk om te betalen per cursus.

Bedrijfsacademy

Werkgevers kunnen in een besloten omgeving op de website een eigen online bedrijfscademy samenstellen waarin werknemers keuze hebben uit een selectie voor het bedrijf relevante trainingen. Tevens biedt Studytube de mogelijkheid om met behulp van een geavanceerde 'course builder' zelf eenvoudig bedrijfsspecifieke trainingen te ontwikkelen, zoals voor het inwerken van nieuwe medewerkers, salestrainingen of trainingen voor klantondersteuning.

Corporate e-learning zal zeker tot 2017 met 20% per jaar groeien en wereldwijd gaat er al ruim 80 miljard euro om in deze industrie. Studytube beschikt over een zeer gedreven team en is wereldwijd één van de koplopers op het gebied van e-learning technologie. Wij geloven dat ze goed gepositioneerd zijn om de komende jaren een aanzienlijk deel van de markt te veroveren.
- Herman Hintzen, managing partner van henQ Invest

[Afbeelding via Fotolia]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies