Spotify wapent zich financieel tegen de strijd met Apple Music

Spotify wapent zich financieel tegen de strijd met Apple Music

Vorig artikel Volgend artikel

Spotify is de afgelopen weken weer geregeld in het nieuws. De Zweedse streamingdienst bereikte een nieuwe mijlpaal met 20 miljoen betalende abonnees en 75 miljoen miljoen actieve gebruikers. Lanceerde Spotify Running en ... haalde met een nieuwe investeringsronde nog even 526 miljoen dollar op, hierdoor wordt de waarde het Zweedse bedrijf nu geschat op zo'n 8,4 miljard dollar. Deze extra financiële middelen moeten de positie van Spotify in de streaming-markt versterken.

Met de lancering van Apple Music eind deze maand is dit een welkome investering voor Spotify.

Video en podcast

Om de concurrentie van Apple Music beter het hoofd te kunnen bieden, wil Spotify onder meer gaan investeren in video's en podcasts. Bovendien moeten de financiële middelen de streamingdienst, die op dit moment actief is in 58 landen, helpen de internationale groei te versnellen.

Apple Music zegt zijn activiteiten in 100 markten te zullen aanbieden. Daniel Ek, chief executive van Spotify, zegt ervan overtuigd te zijn dat zijn bedrijf alle kansen heeft om de concurrentiestrijd met Apple aan te gaan. Het Zweedse bedrijf, dat nog geen winst heeft opgeleverd, heeft op één jaar tijd wel het aantal betalende gebruikers zien verdubbelen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies