Slechts 6 procent reageert op pushberichten

Slechts 6 procent reageert op pushberichten

Vorig artikel Volgend artikel

Accengage, een bedrijf dat gespecialiseerd is in push notificatie-technologie heeft zijn gegevens over pushberichten vrij gegeven.

Het bedrijf analyseerde de gegevens van 5 miljoen pushberichten die verstuurd werden naar 150 miljoen app-gebruikers. Deze werden verstuurd in de periode van januari tot december 2014 en vielen in 12 verschillende categorieën.

Uit deze gegevens bleek dat slecht 46 procent van de iOS-gebruikers pushberichten ontvangt. Terwijl dat percentage bij Android-gebruikers 100 procent is. De reden? Heel simpel, wanneer je een app download ontvang je automatisch pushnotificaties.

Daarnaast heeft het bedrijf ook informatie over de verschillende categorieën vrij gegeven. Hieruit wordt duidelijk hoeveel mensen reageren op een bericht. Verrassend genoeg ligt dit percentage in de categorie advertenties erg hoog. Maar liefst 63 procent van de gebruikers reageert op pushberichten uit deze categorie. De advertentie apps worden gevolgd door de reisapps met 61 procent en de telecommunicatie en media apps staan derde met 46 procent.

De volledige bevindingen van Accengage en enkele tips zijn samengevat in de onderstaande infographic.

Infographic_Pushberichten
Sophie de Kok

Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies