Google begint met testen van een koopknop op mobiel

Google begint met testen van een koopknop op mobiel

Vorig artikel Volgend artikel

Vorig jaar hebben mobiele apparaten, die worden gebruikt voor of tijdens het winkelen, bijna 1 biljoen dollar aan verkopen beïnvloed in de Verenigde Staten. Steeds meer mensen wachten niet meer tot zaterdag om naar het winkelcentrum te gaan om te shoppen. Dankzij smartphones gebeurt winkelen nu altijd en overal.

Google wil het mensen die online winkelen makkelijker maken tijdens het gebruik van de zoekmachine, daarom zijn ze nu aan het testen (zoals verwacht) met een functie waarmee smartphone-gebruikers hun online aankopen kunnen doen gelijk vanuit de zoekresultaten.

De introductie van 'Purchases on Google' komt op het moment dat ook Facebook en Pinterest bezig zijn het voor gebruikers eenvoudiger te maken om te shoppen als ze de desbetreffende websites gebruiken. Hiermee komen ze natuurlijk zelf in de positie te profiteren van transacties of van gerelateerde advertenties.

"Although we're still in early experiments with a limited number of retailers, we see 'Purchases on Google' as a big step towards helping retailers drive more mobile conversions and win more customers," aldus Jonathan Alferness, Vice President, Product Management, Google Shopping in een blogpost. Meer informatie is te vinden via google.com/retail.

Voorbeeld: Als een shopper op een mobieltje zoekt op bijvoorbeeld “women's hoodies”, kan ze een shopping ad te zien met een 'Buy on Google' tekst. Nadat er op de ad geklikt wordt zal ze naar een merkproduct pagina gaan die gehost wordt door Google. Het afrekenen zal naadloos, eenvoudig en veilig zijn dankzij de al opgeslagen betalingsgegevens in haar Google-account.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies