Online09.04.2015

​Ematters wint een IAC Award 2015


In de categorie Outstanding Online Campaign

De internationale Web Marketing Association heeft bekend gemaakt dat realtime marketing bureau Ematters de internationale Internet Advertising Competition Award (2015) heeft gewonnen in de categorie ‘Outstanding Online Campaign’. Bekroond is de
volledig geïntegreerde online campagne die Ematters voor vakantie-aanbieder Eurocamp heeft ontwikkeld. De technische inrichting, maar vooral de resultaten die in korte tijd zijn behaald waren voor de jury de belangrijkste factoren om uit de tientallen inzendingen de Eurocamp-campagne van Ematters te bekronen.

Ematters toont Eurocamp de meest rendabele kanalen in de (online) customer journey

Eurocamp wilde beter inspelen op de behoeften van de online oriënterende en shoppende consument. In samenwerking met Ematters werd daarom een volledig geïntegreerde campagne opgezet waarbij alle ingezette online kanalen op elkaar zijn afgestemd.
“Vooral de technische inrichting om alle online marketingkanalen te meten is geen gemakkelijk proces geweest. Door het inrichten van een Doubleclick Digital Marketing Suite (DDMS) heeft Eurocamp inzicht in hoe de consument door de online sales funnel beweegt en met welke kanalen er touchpoints zijn. Door vervolgens diverse conversie-attributieanalyses in te zetten, waren wij in staat om de werkelijke effectiviteit van al deze afzonderlijke marketingkanalen, het klantgedrag en de klantbehoefte in kaart te brengen. En met succes. In de eerste campagne realiseerden wij 300.000 bezoekers naar de website, 5.000 kwalitatieve Facebook-likes en 10.000 nieuwe opt-in emailadressen. Alle KPI’s zijn behaald, maar het is nu helemaal geweldig dat wij nu met deze award ook internationale erkenning hebben gekregen”, aldus Ruben Niet, directeur Ematters.

Eurocamp_IAC_Award
Eurocamp_IAC_Award

IAC Awards

De Internet Advertising Competition Awards worden jaarlijks toegekend door de Web Marketing Association om bekroonde online marketingcases te presenteren aan het grote publiek en de verantwoordelijke personen en organisaties te eren. De IAC-jury, bestaande uit internationale professionals uit de reclame- en internetwereld, selecteert winnaars op basis van criteria als creativiteit, innovatie, impact, design, copywriting en het gebruik van het medium. De jury van 2015 bestaat uit vertegenwoordigers van de top van het online marketingvak, waaronder CNN News Group, Google, IBM Interactive, JWT, McCann, Worldgroup, Razorfish, TMP Worldwide, Universal McCann Interactive en Wunderman / Y&R.

Foto credits header: Fotolia.com.