De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Jarenlang was het ondenkbaar dat een Nederlander bij het wielrennen de leiderstrui in de laatste week van een grote ronde zou dragen. Nadat het eerder Nederlander Tom Dumoulin in de Vuelta lukte is het nu ook Lotto/Jumbo-renner Steven Kruijswijk die succes boekt, en wel in de Giro D’Italia. Het begint er steeds meer op te lijken (met 3 minuten voorsprong op de nummer 2) dat hij zal gaan zegevieren. Iets dat zijn team Lotto-Jumbo online veel zichtbaarheid oplevert.
Roze trui vaker besproken dan overname
Het aantal keer dat de naam van Kruijswijk is genoemd op een online nieuwssite of op social media bereikte in het weekend van 21 mei een recordhoogte. Zijn naam werd in dat weekend vaker genoemd dan zijn sponsors Lotto en Jumbo ieder andere dag in 2016. Zelfs toen Jumbo op 26 januari La Place van het failliete V&D kocht werd dit aantal berichten niet bereikt.
Alle pieken over het merk Lotto in de volumegrafiek worden veroorzaakt door sportsponsoring. De contractverlenging van Sven Kramer (begin januari) en de roze trui van Kruijswijk zorgen voor de grootste pieken van Lotto. Van alle online en social media berichten over Lotto wordt in 66% van de gevallen over de sportploeg Lotto/Jumbo gesproken.
Kruijswijk zelf actief
In de volumegrafiek van Buzzcapture is te zien dat Kruijswijk zelf het afgelopen weekend vaker is genoemd dan zijn team Lotto-Jumbo. Doordat Kruijswijk op zijn eigen social media kanalen in bijna iedere uiting Lotto-Jumbo noemt en op zijn profiel-, omslagfoto en biografie lift de sponsor ook mee op dit bereik.
Kruijswijk zelf is op Twitter het meest actief en plaatste op Facebook en Instagram het afgelopen weekend geen bericht. Algemeen directeur Richard Plugge van de wielerploeg zegt hierover: “We stimuleren social media gebruik en helpen hier en daar. Het belangrijkste echter vinden we dat de renner zelf de afzender is. Authenticiteit staat voorop, vandaar dat we iedereen z’n eigen kanaal laten kiezen: Twitter, Facebook, Instagram, de meesten zitten op Strava.”
Verder lezen over Sport
Gaming16.04.2024
Max Verstappen wederom op cover EA SPORTS F1 24
Nieuws04.04.2024
Verhoogt Basic-Fit abonnementsgelden zonder vooraankondiging?
Stuur Basic-Fit dan onderaan een email!Technology03.04.2024
De eerste voetbalwedstrijd die je in VR kunt kijken: PSV – AZ
Entertainment02.04.2024
Formule 1 gaat verhuizen: maar niet definitief
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Automotive16.02.2024
Formule 1: Dit is de nieuwe Red Bull-auto van Max Verstappen
Entertainment08.02.2024
Usher maakt zich op voor de halftime show van Super Bowl LVIII
Gadgets06.02.2024
Marathonloper Kelvin Kiptum wil grenzen gaan verleggen met Amazfit
Wereldrecord marathon onder de 2 uur?Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024