De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Google introduceert de Consumentenbarometer. Deze gratis tool geeft inzicht in de manier waarop mensen overal ter wereld gebruikmaken van het internet. De tool is in het vierde jaar na de introductie uitgebreid met nog meer data en betere resultaten. Gebruikers kunnen nu het consumentengedrag op het gebied van mobiele technologie, internetvideo en online winkelen van 56 landen met elkaar vergelijken.
Typisch Nederlands? We hebben de keuze uit 3,6 apparaten per persoon, waarmee we massaal ons vliegticket online boeken.
Nederland kent het hoogste aantal met internet verbonden apparaten per gebruiker (3.6), denk aan smartphones, laptops en tablets. Daarnaast gaat 96% van alle Nederlanders tussen de 24 en 35 jaar dagelijks online. Maar liefst 88% van alle Nederlanders boekte hun laatste vakantievlucht online en 46% vond hun laatst gekochte product na eerst op internet research te doen.
Google heeft de Consumentenbarometer ontwikkeld om adverteerders en reclamebureaus inzicht te geven in de laatste consumententrends, zodat ze hun campagnes optimaal kunnen afstemmen op het snel veranderende digitale landschap. De tool wordt echter ook gebruikt door journalisten en ondernemers om actuele consumentendata en marktspecifieke informatie te achterhalen.
Peter Cory, agency sales director bij Google: “Mensen gebruiken digitale media tegenwoordig voor allerlei doeleinden. Het is echter niet altijd even eenvoudig om te bepalen welke kanalen en activiteiten de beste resultaten opleveren, zeker niet als je met verschillende markten en producten te maken hebt. Onze nieuwe Consumentenbarometer biedt toegang tot heel veel actuele informatie uit consumentenonderzoek waardoor gebruikers beter zicht krijgen op hoe consumenten zich online en offline oriënteren.”
Uitbreiding
De Consumentenbarometer van dit jaar biedt betere en uitgebreidere resultaten. Verticale markten die in de Barometer aan bod komen, zijn kleding en schoeisel, huishoudelijke apparatuur, vliegreizen, hotels, cosmetica en boodschappen. Google zal regelmatig nieuwe categorieën en inzichten aan het aanbod toe blijven voegen.
[Afbeelding via Fotolia]
Verder lezen over Consument
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Nieuws19.10.2023
Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten
Nieuws02.10.2023
Apple en ACM lijnrecht tegenover elkaar rondom datingapps
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024