Online05.04.2013

Lijst van de maand: 9 gouden regels voor content marketing


lijst-van-de-maand-9-gouden-regels-voor-.jpg
lijst-van-de-maand-9-gouden-regels-voor-.jpg

1. Wees neutraal: Mensen wantrouwen elke organisatie die alleen zichzelf loopt te promoten. En promotiemateriaal is zelden boeiend. Onthoud dat je het vertrouwen van je doelgroep wilt winnen met je content. Begin dus niet met “wij van WC eend”, maar vertel een objectief verhaal. 

2. Pak een echt probleem aan: Zo zorg je ervoor dat de content relevant wordt voor je publiek. Content marketing draait om het beantwoorden van vragen. Geef oplossingen voor problemen. Dat kunnen ook latente problemen zijn.

3. Het oog wil ook wat: Er is een heel groot verschil tussen goed geschreven en slecht geschreven content. En de lezer (of kijker) van je content voelt dat feilloos aan. Zorg ook voor aantrekkelijk en hoogwaardig beeldmateriaal! Zo maak je je boodschap krachtiger en sneller duidelijk.

4. Gebruik content opnieuw: Je hebt een fantastisch artikel geschreven. Volgende stap: maak er een whitepaper van. En een slideshow. Converteer het naar een checklist. Het hergebruiken en opnieuw formatteren van content is gewoon slim.

5. Zet alles op je website: Het minste wat je kunt doen is alle kwalitatieve content delen op je website. Zoekmachines als Google zijn dol op unieke en verse content. En je website is een prima plek om je potentiële klanten te laten zien wat je voor ze kan betekenen.

6. Gebruik meerdere distributieplatforms: Zet je kennis en expertise niet alleen om in tekstdocumenten. Overweeg ook (korte) video’s voor verspreiding op video sites als YouTube, slideshows die je kunt plaatsen op platforms als Slideshare, tekstdocumenten op Scribd en handige lijsten of checklists op CheckZis. 

7. Informeer de wereld: Verstuur persberichten, Tweets op Twitter of berichten op Facebook om de wereld te vertellen dat je weer een fantastisch stuk content hebt gecreëerd.

8. Werk vanuit je doelstellingen: Je kunt een fantastisch stuk content maken, maar als het je bedrijf of organisatie niet helpt, waarom heb je het dan überhaupt gemaakt? Hoe ga je klanten bijvoorbeeld converteren? Hoe ga je resultaten meten?

9. Bouw aan vertrouwen: Je laat je kennis zien door middel van de content die je publiceert. Zo bouw je aan vertrouwen. Dát is de essentie van content marketing. En zo gaan mensen je hun voorkeur geven. Bouw dus aan vertrouwen en schaadt het niet!

Deze lijst is samengesteld via www.checkzis.com. Gerelateerde lijsten zijn:
– 9 manieren om je start-up te financieren
– 9 tools voor je website en je lean startup

Verder lezen over Content

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Logitech kennen veel mensen vooral van de gaming-tak. Maar het bedrijf is al vele jaren bezig met hardware voor multitasking, voor developers en gewoon voor op kantoor om jouw productiviteit te verhogen. In 2015 was er d...

Gadgets07.11.2019

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys