Lijst van de maand: 9 gouden regels voor content marketing

Vorig artikel Volgend artikel
Lijst van de maand: 9 gouden regels voor content marketing

1. Wees neutraal: Mensen wantrouwen elke organisatie die alleen zichzelf loopt te promoten. En promotiemateriaal is zelden boeiend. Onthoud dat je het vertrouwen van je doelgroep wilt winnen met je content. Begin dus niet met “wij van WC eend”, maar vertel een objectief verhaal. 

2. Pak een echt probleem aan: Zo zorg je ervoor dat de content relevant wordt voor je publiek. Content marketing draait om het beantwoorden van vragen. Geef oplossingen voor problemen. Dat kunnen ook latente problemen zijn.

3. Het oog wil ook wat: Er is een heel groot verschil tussen goed geschreven en slecht geschreven content. En de lezer (of kijker) van je content voelt dat feilloos aan. Zorg ook voor aantrekkelijk en hoogwaardig beeldmateriaal! Zo maak je je boodschap krachtiger en sneller duidelijk.

4. Gebruik content opnieuw: Je hebt een fantastisch artikel geschreven. Volgende stap: maak er een whitepaper van. En een slideshow. Converteer het naar een checklist. Het hergebruiken en opnieuw formatteren van content is gewoon slim.

5. Zet alles op je website: Het minste wat je kunt doen is alle kwalitatieve content delen op je website. Zoekmachines als Google zijn dol op unieke en verse content. En je website is een prima plek om je potentiële klanten te laten zien wat je voor ze kan betekenen.

6. Gebruik meerdere distributieplatforms: Zet je kennis en expertise niet alleen om in tekstdocumenten. Overweeg ook (korte) video’s voor verspreiding op video sites als YouTube, slideshows die je kunt plaatsen op platforms als Slideshare, tekstdocumenten op Scribd en handige lijsten of checklists op CheckZis. 

7. Informeer de wereld: Verstuur persberichten, Tweets op Twitter of berichten op Facebook om de wereld te vertellen dat je weer een fantastisch stuk content hebt gecreëerd.

8. Werk vanuit je doelstellingen: Je kunt een fantastisch stuk content maken, maar als het je bedrijf of organisatie niet helpt, waarom heb je het dan überhaupt gemaakt? Hoe ga je klanten bijvoorbeeld converteren? Hoe ga je resultaten meten?

9. Bouw aan vertrouwen: Je laat je kennis zien door middel van de content die je publiceert. Zo bouw je aan vertrouwen. Dát is de essentie van content marketing. En zo gaan mensen je hun voorkeur geven. Bouw dus aan vertrouwen en schaadt het niet!

Deze lijst is samengesteld via www.checkzis.com. Gerelateerde lijsten zijn:
9 manieren om je start-up te financieren
9 tools voor je website en je lean startup

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies