Online03.02.2012

TV heeft meetbaar last van ander media gebruik


tv-heeft-meetbaar-last-van-ander-media-g.jpg
tv-heeft-meetbaar-last-van-ander-media-g.jpg

Ruim een kwart van de kijkers van Goede Tijden, Slechte Tijden en The Voice of Holland zit tijdens het programma ook op een laptop of pc. Maar, nog geen 1% hiervan surft naar de sites van deze programma’s. Zo blijkt uit de eerste metingen van het Media Efficiency Panel van Gfk Panel Services, gepresenteerd tijdens de bijeenkomst ‘Second screen van Buzz naar Business‘ door Station10. “TV loopt nu het risico te verworden tot een achtergrond medium met teruglopende advertentie inkomsten,” aldus Jeroen Doucet, voorzitter van de IAB Taskforce Second Screen.

Station 10 heeft onderzoek gedaan naar de potentie van second screen in relatie tot het first screen, de televisie. Mogelijke inkomsten door second screen zijn; behoud van kijkers op het first screen, adverteren op second screen, opbouwen van kijkerprofielen of betaalde apps. Uit de analyse blijkt dat er weinig directe inkomsten gegenereerd worden. Het rendement is het hoogste, als behoud van de kijkers voor het first screen gerealiseerd wordt.

De uitkomst van een enquête onder de gasten van de bijeenkomst onderstreept deze analyse. 50% van de aanwezigen noemt ‘Loyaliteit en het verbeteren van de kijkervaring‘ als belangrijkste doelstelling van hun second screen activiteiten. Over één jaar is dit ‘Genereren van inkomsten uit sponsoring, advertising of transacties‘. Het publiek bestond uit 65 managers uit de media sector.

De grote uitdaging is om de toegevoegde afleiding van tablets, smartphones en laptops om te zetten in toegevoegde waarde. Op korte termijn zit het rendement in het behoud van de tv kijkers. Op langere termijn worden de directe inkomsten uit advertenties en profiling interessant. Dat is echter alleen weggelegd voor zenders en programma’s die in staat zijn om de kijkers op het second screen blijvend te boeien,” aldus Doucet.

Verder lezen over Online Video

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Zeker Zoom Workplace is een wereld van verschil en lijkt door allerlei integraties steeds meer op Google’s en Microsofts samenwerksuites.

Online09.10.2024

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Meta heeft een nieuwe tool onthuld die direct de strijd aan lijkt te gaan met Sora van OpenAI. Het gaat om Movie Gen.

Artificial Intelligence04.10.2024

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard

Panda's die honden zijn, nijlpaarden die gepatenteerd worden: het was een gekke week. Lees het in Deze week viral.

Social Media22.09.2024

Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie

Huawei en Discovery Channel hebben een speciale documentaireserie gemaakt over de toepassingen van moderne technologieën in ons dagelijks leven, getiteld 'Being Digi-Sapiens'. In drie afleveringen reist de Zweedse techblogger, robotica-expert en YouTuber Simone Giertz door vijf Europese landen om te laten zien hoe technologie ons dagelijks leven verandert. Ze maakt digitale innovaties toegankelijk voor een breed publiek, waardoor deze vooruitgang herkenbaar wordt.

Tech in Asia25.07.2024

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Google kondigde tijdens het Cannes Lions Festival een reeks nieuwe en baanbrekende AI-tools aan die de manier waarop marketeers en creatieven werken fundamenteel kunnen gaan veranderen. Deze tools stellen marketeers in staat om nog sneller en efficiënter te werken, campagnes op maat te maken en resultaten in realtime te meten.

Technology19.06.2024

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

De voordelen van visuele content in e-learning

Visuele content is cruciaal in e-learning om de betrokkenheid van de leerlingen te verhogen. Afbeeldingen, video's, infographics en animaties trekken de aandacht en kunnen helpen om complexe informatie op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier over te brengen.

DC Business13.06.2024

De voordelen van visuele content in e-learning

Verder lezen over Televisie

Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt

Amazon wil nu een zelfde soort programma gaan maken als Shark Tank en dat zien wij helemaal zitten. Dit is waarom.

Startups30.09.2024

Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Het is over en uit met Chromecast. Google ondersteunt ze nog wel, maar er worden geen nieuwe Chromecasts meer gemaakt. Dit is opvolger Google TV Streamer.

Gadgets23.09.2024

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Ambilight TV werd 20 jaar geleden geïntroduceerd op de IFA in Berlijn, de grootste beurs voor consumentenelektronica die deze week plaatsvindt en dit jaar zelf een 100-jarige jubileum viert. De Philips Ambilight-technologie viert 20 jaar van ontwikkeling en succes. Nog altijd is de techniek een van de meest onderscheidende technologieën binnen de tv-markt. Populariteit van de extra dimensie van licht op de muur bij tv-kijken neemt daarnaast toe bij consumenten. Maar liefst 35 miljoen Ambilight tv's hebben al een tevreden eigenaar gevonden. Daarmee is Ambilight TV een van de meest populaire consumentenelektronicaproducten ooit onder het Philips-merk.

Technology06.09.2024

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor

Ziggo voegt zelf voorafgaand aan het programma een batterij aan reclames toe en je kunt er niets tegen doen.

Video29.08.2024

Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

Google neemt afscheid van zijn Chromecast en introduceert zijn nieuwe thuisstream-apparaat: Google TV Streamer.

Gadgets06.08.2024

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude

De meest recente Chromecast dateert uit 2022 en is de Chromecast with Google TV. De nieuwe lijkt daar echter totaal niet op.

Gadgets23.07.2024

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude

Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet

Streamingdienst Viaplay heeft het niet makkelijk. Het aantal abonnees ging in het tweede kwartaal weer naar beneden.

Entertainment18.07.2024

Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Het EK 2024 is nog in volle gang. Toch maakt de NOS nu al bekend dat het ook de rechten voor UEFA Euro 2028 heeft verworven. Ze hebben hierover een akkoord bereikt met de Europese voetbalbond. Daarnaast gaat de NOS de komende vier jaar ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal en de finales van de UEFA Nations League tot medio 2028 uitzenden.

Media02.07.2024

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS