Internet is eerste levensbehoefte voor jongeren [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Internet is eerste levensbehoefte voor jongeren [Infographic]

Uit het internationale 2011 Connected World Technology onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Cisco, blijkt dat voor een op de drie studenten en jonge werknemers het internet even belangrijk is als universele menselijke basisbehoeften zoals lucht, water, voedsel en onderdak.

Meer dan de helft van de respondenten zegt namelijk niet meer zonder internet te kunnen en noemt het 'een integraal onderdeel van hun leven'. Voor sommigen is het zelfs belangrijker dan het bezit van een auto, een romantisch afspraakje of een avondje uitgaan met vrienden.

Online interacties
- Meer dan een kwart van de ondervraagde studenten vindt het belangrijker om bij te blijven op Facebook dan om uit te gaan, te feesten of muziek te beluisteren.

- Negen van de tien ondervraagde studenten en jonge werknemers zijn aanwezig op Facebook en de meesten checken hun Facebook-profiel minstens één keer per dag. Een derde doet dat zelfs minstens vijf keer per dag.

- Zeven op tien van de jonge werknemers 'bevrienden' hun manager en/of collega's op Facebook

- Meer dan tweederde van de jonge professionals die actief zijn op Twitter volgt vandaag ook al zijn of haar manager of collega's via datzelfde kanaal.

- Slechts een derde van de Twitteraars kiest ervoor zijn of haar privéleven voor zich te houden.

Mobiele apparaten
- Eén op vijf studenten gebruikt dagelijks een laptop, tablet en vooral smartphone om toegang te krijgen tot informatie en entertainment. Daarmee zijn smartphones vandaag al even populair als de desktop.

- Slechts een minderheid van de respondenten geeft de voorkeur aan meer traditionele media zoals kranten, boeken en televisie.

- De TV is nog maar voor minder dan een op de tien studenten en werknemers het belangrijkste apparaat.

Cisco publiceert dit jaar voor de tweede keer zijn 'Connected World Technology Report'. De netwerkleverancier liet daartoe 2.800 studenten en jonge professionals ondervragen in 14 landen over de hele wereld. "Met dit rapport willen we een inzicht bieden in de houdingen, verwachtingen en gedragingen van de nieuwste generatie werknemers", zegt Coks Stoffer, managing director Cisco Nederland.

Cisco-infographic4

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies