Amazon haalt hoogste score op gebied van klantenservice

Vorig artikel Volgend artikel
Amazon haalt hoogste score op gebied van klantenservice

Het online veilingbedrijf Amazon biedt zijn klanten de beste service aan. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Temkin Group. Amazon haalde bij de Amerikaanse consumenten een score van 81% en was 1 van de 24 bedrijven die volgens de respondenten een goede tot uitstekende service wist aan te bieden. Er wordt opgemerkt dat de retailsector in het algemeen de beste scores realiseert.

"Hoewel Amazon zijn oorspronkelijk werkterrein van boeken en elektronica heeft uitgebreid naar een brede waaier van producten, is het bedrijf er toch in geslaagd om zijn aantrekkingskracht te behouden," aldus Dan Rayburn, analist bij Frost & Sullivan tegenover Warc.com

"Wanneer een bedrijf meer sectoren aan zijn activiteiten toevoegt, dreigt het vaak het overzicht te verliezen. Maar Amazon heeft blijkbaar goed geanticipeerd op dat gevaar."

Op de tweede plaats staat de keten Kohl's Departments Store met een score van 80%, gevolgd door Costco, Lowe's en Sam's Club van Wal-Mart. Uit het onderzoek blijkt verder dat retailers 15 van de 20 eerste plaatsen innemen. De enige uitzonderingen zijn de hotelketens Marriott International, Hyatt en Courtyard, de bank Regions Financial en het verzekeringsbedrijf United Services Automobile Association (USAA). Slechts 16% van de onderzochte bedrijven kreeg van de consumenten een goede tot uitstekende quotatie. Via

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies