The King of Pop zet internet op zijn kop

Vorig artikel Volgend artikel
The King of Pop zet internet op zijn kop

Toen het nieuws van The King of Pop gisterenavond laat bekend werd, explodeerde Twitter. Was de site van TMZ, die als eerste het nieuws naar buiten bracht, niet te bereiken. Evenals de website van roddelkoning Perez Hilton. Ook Google News kon de stroom nieuwsgierigen niet aan, wereldwijd werd er gezocht op de naam van Michael Jackson, maar vele kregen een errorpagina te zien. "It's true that some Google News users experienced difficulty accessing search results for queries related to Michael Jackson and saw the error page," aldus een Google woordvoerder. Waarna volgens de BBC het domino-effect ontstond. Als men op een site kwam die plat lag werd er doorgesurfd naar andere sites die nog wel 'up' waren. Zodoende knalden alle nieuws bronnen er zo'n beetje een voor een uit.

Ook deze morgen was het nieuws overal terug te vinden. Op TV en Radio stations waren er enkele van zijn hits te zien/horen. Verder was het overal terug te lezen. Bij mediawinkel Bol.com, waar op een goede dag zo'n 9 Michael Jackson cd/dvd's verkocht worden, werd er vanmorgen iedere 10 seconden iets besteld. Verder is Pepsi groot geworden door Michael Jackson en dus hebben ze uit eerbetoon aan de King hun site op zwart gezet. Over enkele ogenblikken begint op De Dam een herdenking aan MJ welke door TMF uitgezonden zal worden. In Liverpool is er vanavond nog een "Mass Moonwalk @ Liverpool Street Station".

The King of Pop heeft het internet voor even echt op zijn kop gezet!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies