Online01.12.2008

Orange Babies veilt TV secondes online


In het kader van Wereld Aids Dag vraagt Orange Babies op een bijzondere manier aandacht voor het lot van seropositieve zwangere vrouwen in Afrika. In samenwerking met eBay en de STER veilt zij in de aankomende anderhalve week secondes zendtijd om de uitzending van een indrukwekkende tv-commercial mogelijk te maken.

Voor één keer uitzenden moeten 30 secondes worden geveild. Iedereen die een bod uitbrengt en hiermee één seconde zendtijd heeft aangekocht, wordt in de commercial met naam en toenaam voor zijn bijdrage bedankt.

Het jubilerende Orange Babies – dat sinds haar oprichting vooroploopt met nieuwe manieren van fondsenwerving – introduceert hiermee een unieke manier om het goede doel onder de aandacht te brengen van een groot publiek. Bovendien moet het initiatief een positieve impuls geven aan de werving van nieuwe donateurs. Een overzicht van de veilingen vind je hier.

De film van Orange Babies laat op een ingetogen manier zien hoe hard de dagelijkse realiteit is van zwangere seropositieve moeders en hun kinderen in Afrika. “Met deze film willen we zo veel mogelijk mensen ervan bewustmaken dat zich elke dag in Afrika een ramp voltrekt. Wereldwijd sterft nog steeds elke minuut een kind aan Aids. Hieraan moet iets worden gedaan. Daarom investeren we in de werving van nieuwe donateurs, maar óók in de bewustwording van het lot dat miljoenen Afrikaanse moeders en hun kinderen treft. Deze nieuwe, nog niet vertoonde manier van fondsenwerving is hier een voorbeeld van”, vertelt Baba Sylla, directeur van Orange Babies. “Het is de eerste keer dat een goed doel deze vorm van ‘crowdsourcing’ inzet om nog meer donateurs te werven. We willen er voor zorgen dat via de veiling op eBay zo veel mogelijk geld naar het goede doel gaat. Uiteraard hopen we dat mensen zó worden geraakt door de film dat zij bereid zijn zélf een bijdrage te leveren. We zijn ontzettend blij dat zowel eBay als de Ster ons hierin steunen.” 

Zowel de TV commercial als het online concept zijn ontwikkeld door Ogilvy Amsterdam.

Verder lezen over Crowdsourcing

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Project CSX is de naam die het Chinese bedrijf ZTE heeft gegeven aan haar nieuwste project: het crowdsourcen van een nieuw mobiel product. Veel bedrijven zouden het niet aandurven om min of meer ¯\_(ツ)_/¯ als antwoor...

Mobile15.09.2016

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatie
​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Internettechnologie is bij uitstek een middel om mensen met elkaar te verbinden en bij elkaar te brengen voor een gemeenschappelijk doel. Oftewel: om de crowd in stelling te brengen. Ook de overheid zou van the crowd kun...

Online29.04.2015

​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Banken onderzoeken hoe ze geld kunnen verdienen aan betaalgegevens van klanten. Informatie die potentieel goud waard is voor adverteerders. Heb je een hoog inkomen of geef je veel uit aan dure tickets en reizen, dan

Online30.10.2014

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Steeds meer mensen hebben de behoefte om diervriendelijk en duurzaam geproduceerd vlees te kopen. Maar hoe weet je zeker dat je vlees echt helemaal in orde is? Via de website koopeenkoe.nl koop je samen met andere consum...

Online13.01.2014

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Af en toe kom je op sites waar je mond weer van open valt. Fiverr.com is er zo een. Ik weet niet eens meer hoe ik er kwam, maar als je eenmaal op de site zit - voorspel ik je - wordt het erg lastig niet iets uit te probe...

Marketing23.12.2013

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

Transavia heeft in samenwerking met Radio 538 een eerste fanflight georganiseerd. Deze reis is volledig samengesteld, crowdsourced dus, door Facebook-fans van Transavia en luisteraars van 538. Ze konden dus zelf hun best...

Social Media18.10.2013

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

In 2012 won ING al de ‘Social Media Monitor 5’ en bleef hiermee verassend bedrijven als KLM en Vodafone op het gebied van Social Media inzet voor. Nu lanceert ING een Social Media campagne op het gebied van jongeren...

Social Media10.07.2013

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

In de laatste 8 jaar is de groei van OpenStreetMap snel gegaan. De open-source kaartensite heeft meer dan 1 miljoen bijdragen die bij elkaar 21 miljoen mijl aan gedetailleerde wegen weergeven over de gehele wereld. Het i...

Online12.06.2013

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics