Out-of-context ads scoren beter

Vorig artikel Volgend artikel
1161170350logo_06

Je advertenties afstemmen op de content van een website of het gedrag van een bezoeker blijkt niet altijd even effectief. Sterker: advertenties die 'out of context' worden geplaatst blijken aanzienlijk beter te scoren. Tot deze verrassende conclusie kwam BL Labs na het onderzoeken van 400 miljoen impressies op verschillende sites binnen haar advertentie netwerk.

Uit het onderzoek (pdf) bleek dat in 7 van de 9 onderzochte categorien de CTR bij in-context ads weliswaar hoger was, maar dat bij 5 uit 9 categorien de out-of-context advertentie een aanzienlijk hogere conversie scoorde.

"People who were classified as "business and finance" behavior had a 109% higher CTR and 128% higher ATR for ads shown in a same content category. However people who were classified as "entertainment" behavior had a 92% lower CTR and 66% lower ATR for ads shown in the same content category."

Op ClickZ.com bespreekt Kevin NewComb de onderzoeksresultaten

Paul van Heel

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies