Tot 2011 zal e-commerce in Europa ‘jaarlijks met 21 procent groeien, maar in Nederland met 28% volgens Forrester in haar ‘Europe’s eCommerce Forecast: 2006 To 2011′. Ofwel voor Europa een stijging van 102 miljard euro in 2006 tot 263 miljard euro in 2011. Nederland groeit van bijna 3,5 miljard euro in 2006 tot een kleine 11,8 miljard euro in 2011. Hiermee is Nederland een van de snelste groeiers.
Het aantal online kopers in Europa groeit van 100 miljoen (58%) dit jaar tot 174 miljoen (74%) in 2011. De gemiddelde besteding groeit van 1.000 euro per jaar per koper tot 1.500 euro in 2011. Reizen blijft de belangrijkste e-branche, maar het belang daalt van 33% tot 29% in 2011 wat staat voor 77 miljard in 2011. Kleding is relatief een grote groeier, met een verdrievoudiging (ruim 200%) in vijf jaar, zo verwacht Forrester, tot 31 miljard in 2011. Dat wordt overtroffen door groeipercentages van alcohol (283%) en sportartikelen (245%). via
Verder lezen over E-Commerce
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Nieuws21.11.2023
5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt
Online13.11.2023