Nieuws01.01.2016

Wat hebben we over voor onze goede voornemens? [Infographic]


Het nieuwe jaar is begonnen, traditioneel voor iedereen weer een moment om even wat gezonder te gaan doen, te stoppen met roken, en andere goede voornemens.

Uit een onderzoek van fitness-tips.nl blijkt dat 53% van de Nederlanders gelooft in goede voornemens. Evenals een jaar eerder is de top 3 hetzelfde: ‘meer sporten’ staat op 1, gevolgd door ‘gezonder eten’ en ‘afvallen’. Opvallend te noemen is dat steeds meer Nederlanders zichzelf als doel stellen om minder vaak hun mobiele telefoon te gebruiken.

Drie maanden

De grootste groep denkt hun goede voornemens al in de eerste drie maanden te kunnen realiseren. En gemiddeld genomen hebben mensen er zo’n 350 euro voor over om hun goede voornemens te realiseren. In de aanpak gaat de voorkeur uit naar gezonde voeding, personal training en een abonnement op de sportschool.

Succes?

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat 51% van de mensen de goede voornemens van vorig jaar gedeeltelijk of helemaal niet succesvol hebben afgesloten. De belangrijkste reden hiervoor is dat mensen het lastig vinden om voldoende doorzettingsvermogen op te brengen (58%). Verder blijkt dat onder andere de steun vanuit de familie en vrienden (17%), de noodzaak om het goede voornemen te realiseren (10%) en een onrealistisch voornemen (16%) ook factoren zijn die bepalend zijn voor het succes.

<a href=\

[Afbeelding © Monkey Business – Fotolia]

Verder lezen over Infographic

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic
AI is dé tool voor marketeers [infographic]

Consumenten van vandaag de dag zijn geëvolueerd en verwachten veel meer van de merken waarmee ze willen communiceren. En dus is de missie van de moderne marketeer van cruciaal belang en zal het nodig zijn om iedere erva...

Marketing05.03.2018

AI is dé tool voor marketeers [infographic]