Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Spotify verzamelt real time gegevens van gebruikers van de populaire muziekdienst en komt nu op basis van deze informatie met een nieuwe functie onder de naam Serendipity.
Serendipity is een kaart die je laat zien wanneer twee Spotify gebruikers luisteren naar hetzelfde nummer op hetzelfde moment – of beter gezegd, de twee gebruikers moeten hetzelfde nummer binnen een tiende van een seconde hebben gestart. De visualisatie van dit moment wordt daarna voor een paar seconden getoond op een kaart terwijl je op de achtergrond de song hoort.
De functie is ontwikkeld door een van de eerste Spotify artiesten Kyle McDonald, die zei dat hij de functie heeft gebouwd om te laten zien dat muziek mensen samenbrengt met totaal verschillende levensomstandigheden en achtergrond.
Serendipity is zeker een bijzondere functie. Heb jij ideeën hoe je dit verder zou kunnen uitbouwen dan horen we dit graag. Laat het ons weten via de comments.
Verder lezen over Spotify
Online08.04.2024
Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt
Online05.04.2024
Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark
Online25.03.2024
Spotify wil je iets leren met videocursussen over muziek en zaken
Online13.03.2024
Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken
Entertainment08.03.2024
Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?
Hoeveel is nog onbekendTechnology05.03.2024
Europa geeft Apple gigaboete van 1,84 miljard door Spotify
Entertainment01.03.2024
Spotify-helderziende raadt muziek aan voor je levensvragen
Online24.01.2024