Samsung gebruikt ALS Ice Bucket Challenge in advertentie #Fail of niet

Samsung gebruikt ALS Ice Bucket Challenge in advertentie #Fail of niet

Vorig artikel Volgend artikel

Je kon er eigenlijk op gaan zitten wachten. Er komt een moment dat iemand gaat bedenken dat je de 'ALS Ice Bucket Challenge' vanwege de enorme aandacht op het internet gaat gebruiken in een commercieel belang. Het is gewoon teveel om ons heen. 

De winnaar in dit geval is Samsung. In een 15 seconden durende video zie je hoe de Galaxy S5 zijn waterdoop krijgt. De telefoon nomineert daarna de iPhone 5S, de HTC One M8 en de Lumia 930 om hetzelfde te doen. Natuurlijk wil Samsung benadrukken dat hun Galaxy S5 waterdicht is en de concurrentie duidelijk niet. En als het nergens om zou gaan was het wel humor net als de video van de Wall huggers waar de draak wordt gestoken met de batterijduur van de iPhone.

Je eerste reactie is dan ook, dit kun je niet maken Samsung maar het bedrijf heeft ook een forse donatie gedaan. Wordt het daarmee anders of is het toch een goedkope stunt over de rug van de ALS campagne. De meningen zullen verdeeld zijn, #Fail of niet?

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies