De DC Daily van 21 april 2016

De DC Daily van 21 april 2016

Vorig artikel Volgend artikel

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, 21 april 2016.

Naaktrestaurant opent in Londen

Vanaf deze zomer kun je naakt naar een restaurant The Bunyadi in Londen. Er zal ook een ruimte komen voor mensen met kleding. De mensen die zonder kleding willen komen dineren, moeten hun telefoon afgeven. Lees hier meer over het naaktrestaurant.

naaktrestaurant-londen

Lidl introduceert vandaag Crivit

Lidl introduceerde eerder vandaag Crivit: een trendy en betaalbare sportcollectie van hoge kwaliteit. Hieronder kan je het lookbook bekijken.

Arya Stark prankt Game of Thrones fans

Nylon heeft onderstaande video uitgebracht waarin we Maisie Williams, Arya Stark in Game of Thrones, fans zien pranken bij een een lokale game store. Sommige fans herkennen haar, andere niet.

Verkoop Huawei P9 morgen van start

Huawei start morgen met de landelijke verkoop van de Huawei P9. Het startsein wordt om 10:00 uur gegeven in de T-Mobile Flagship store in de Kalverstraat in Amsterdam. De P9 wordt aan de eerste consument persoonlijk overhandigd door Onno Rip (T- mobile Director of Retail, Multichannel & Terminals) en Walter Ji (President of Western Europe Consumer Business Group).

p9

Gave Nederlandse fiets op Kickstarter

erst werden onze fietsen gewoon geproduceerd in Nederland, maar de productie vindt nu vaak plaats in landen met lagere loonkosten. En dat is zonde, zo vinden de ontwerpers en ontwikkelaars van Mokumono. De Nederlandse fiets moet gewoon weer in Nederland gemaakt worden! Lees hier meer over de Mokumono.

mokumono-1

Koffieboeren lopen € 170.000 per dag mis

Met 50 miljoen koppen koffie per dag drinken wij Nederlanders de meeste koffie ter wereld. Wanneer al deze koffie volgens Fairtrade voorwaarden verhandeld zou zijn, zouden de koffieboeren per dag € 170.000 meer ontvangen dan nu het geval is, zo stelt Stichting Max Havelaar. Dat is 62,5 miljoen euro per jaar.

Koffiebranders die met het Fairtrade keurmerk werken betalen een extra ontwikkelingspremie aan de boerenorganisatie. Als we meer Fairtrade koffie gaan branden en drinken stijgt de hoeveelheid ontwikkelingspremie. Deze extra inkomsten hebben zij hard nodig, zeker nu hun koffieproductie te lijden heeft onder de effecten van klimaatverandering”, aldus directeur Peter d’Angremond.

Om meer aandacht te vragen organiseert de stichting samen met Fairtrade organisaties in 20 landen van 7 t/m 15 mei de ‘Fairtrade Challenge’.

coffee

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies