Bezorger live volgen via boodschappenradar

Bezorger live volgen via boodschappenradar

App is tot op de minuut nauwkeurig

Vorig artikel Volgend artikel

De vorig jaar gelanceerde online supermarkt Picnic komt vandaag met iets nieuws. Als eerste bezorgdienst hebben ze een zogenaamde boodschappenradar, daarmee kunnen klanten tot op de minuut nauwkeurig zien wanneer hun bestelling arriveert. In de app waarmee de boodschappen besteld worden is realtime te zien waar de bezorger op dat moment rijdt en hoe laat de boodschappen bij jou voor de deur staan.

Nauwkeuriger

’s Ochtends krijgen klanten een sms waarin staat binnen welk half uur de boodschappen die dag worden bezorgd. "We kregen echter vragen van klanten of het niet nóg nauwkeuriger kon”, aldus Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. "Daar zijn we mee aan de slag gegaan, met als resultaat iets dat lijkt op de service van taxidienst Uber: je ziet op het scherm van je mobiele telefoon ons autootje rijden en weet dus precies hoe laat je bestelling wordt afgeleverd. Je hoeft maar een paar minuten thuis te zijn en zo wordt het nog makkelijker."

onderweg

Picnic

Onlangs heette Picnic de 6.000e klant in Amersfoort welkom, in Leusden maken inmiddels 1.000 huishoudens gebruik van de innovatieve en gebruiksvriendelijke dienst. Daarmee veroverde Picnic in vijf maanden tijd een martkaandeel van zo'n 10 procent. De bestellingen worden door 100 bezorgers met 25 elektrische wagentjes bezorgd in Amersfoort en Leusden.

Overstappen

Gratis thuisbezorging, nooit meer wachten bij de kassa en niet meer sjouwen met volle tassen zijn de belangrijkste redenen voor de overstap naar de dienst van Picnic. Ook het groeiende aanbod van lokale producten wordt veel genoemd als reden.

Uitbreiden

Picnic bezorgt momenteel in Amersfoort en Leusden, en op korte termijn volgen ook Utrecht, Apeldoorn en Almere.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies