De impact van een Instagram post!

De impact van een Instagram post!

Vorig artikel Volgend artikel

Instagram blijft de populairste foto-sharing app. Sinds dit jaar is er eindelijk advertising mogelijk (ook in Nederland) maar een nog veel gehoord 'issue' blijft: "leuk al die volgers, maar wat kan ik er dan mee." Of "leuk al die foto's maar dat converteert toch niet."

Onderstaande case van Onepiece, in samenwerking met Kris en Kylie Jenner, toont aan dat ook Instagram een geweldige traffic driver kan zijn.

Het populaire Noorse merk voor vrijetijdskleding zag een enorme piek in het verkeer naar hun webshop nadat Kylie Jenner en haar moeder Kris Jenner foto's van zichzelf hadden geplaatst in de jumpsuits van Onepiece.

Samen hebben de twee meer dan 55 miljoen volgers op Instagram, dus een piek in bezoek was ook verwacht. Thomas Adams, CEO en mede-oprichter van Onepiece.com heeft laten weten dat de website meer dan een miljoen pageviews had in de uren nadat de posts op Instagram waren verschenen.

We were expecting a lot of traffic, but to be honest, we did not expect this much. Our servers did not stand a chance. The website crashed immediately after the post went out as more than 100,000 people tried to enter the web shop within 30 seconds."

De foto's werden geplaatst toen het in Noorwegen nog midden in de nacht was. En volgens Adams heeft hij heel zijn technische en developers team wakker moeten bellen om de servers weer op gang te krijgen. Uiteraard klagen ze niet. De promotie via de Jenners zorgde voor veel extra sales. En veel producten waren binnen no time uitverkocht.

Het merk staat overigens wel bekend om hun social media marketing. Als eerste kwamen ze met #SocialCurrency, daarmee krijg je korting gebaseerd op het aantal volgers dat je hebt op sociale media.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies