De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het gebruik van
mobiele applicaties is het afgelopen jaar wederom gestegen, gemiddeld gebruiken we 26 verschillende apps per maand. Dat zijn er best veel, en de kans dat jouw app intensief gebruikt wordt is niet zo heel groot. Je moet dus zorgen voor een unieke ervaring in de app, gebruikers zo goed mogelijk aan je binden. Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 5 apps slechts één keer gebruikt wordt, en daarna nooit meer. Deze infographic van
Localytics.com laat je de belangrijkste redenen zien waarom gebruiken afhaken.
Aangezien gebruikers soms al na het eerste gebruik van de app afhaken is het dus van groot belang om ervoor te zorgen dat de app technisch gezien goed werkt. Push-meldingen spelen ook een belangrijke rol zoals je ziet, al heeft ongeveer de helft van de app-gebruikers deze uitgeschakeld.
Gemiddelde tijd in een app: 42 seconden
De gemiddelde tijd die gebruikers doorbrengen in een app is 42 seconden. En als je weet hoeveel nieuwe apps er maandelijks gelanceerd worden, dan weet je dat de concurrentie hevig is. De belangrijkste reden waarom gebruikers afhaken – zo blijkt uit deze infographic – is afleiding. Een telefoontje, sms’je of comments op jouw laatste Instagram-post leiden af van wat je in de app aan het doen was.
Verder lezen over Apps
Online24.04.2024
Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen
Online30.03.2024
10 manieren waarop Google Maps je helpt op vakantie
Online27.03.2024
Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen
Online25.03.2024
Spotify wil je iets leren met videocursussen over muziek en zaken
Nieuws04.03.2024
Het einde van een tijdperk: het luchtalarm verdwijnt
Online06.02.2024
Tinder gaat je waarschuwen als je ongepaste dingen zegt
Online10.01.2024
2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?
Mobile12.12.2023