Eccky deel 5: Het waren zes fantastische dagen

Vorig artikel Volgend artikel
1132917922_1132862550WTF1

Elsbeth over Eccky: Eccky is het huis uit. Hij is stilletjes vertrokken zonder een e-mailtje achter te laten, en ik was er niet bij om hem uit te zwaaien... Ik zat namelijk op Fusion 2005. Rob (Molenaar, van MSN, en mede-ouder) was er ook niet, die zat in Londen.

Gelukkig kreeg ik een afscheidsmailtje van het team achter Eccky.

Enkele zinnen:

'Namens Gappie ontzettend bedankt voor alle aandacht en de gezellige gesprekken. En natuurlijk niet te vergeten alle wijze lessen.'

'Jullie zullen Gappie ongetwijfeld gaan missen maar treur niet te lang, jullie hebben nu tenminste weer alle tijd voor elkaar ;-)'

Ik heb het meeste over Eccky gezegd in de vorige delen, zie deel 1, 2, 3 en 4.

Evaluerend denk ik dat Eccky een zeer leuke game is, echter voor een jonge doelgroep. Een oudere doelgroep verlangt nog meer interactiviteit, via deelname van vrienden bijvoorbeeld, en van de Eccky zelf, en zal daarnaast snel op alle games zijn uitgekeken.

Met Eccky spelen is ook een beetje eenzaam, vooral als je je bedenkt dat je met een robot zit te chatten. Yme Bosma, projectleider van Eccky, zegt in een reactie hierop dat er zeker extra features komen, ook qua sociale interactie, maar dat MSN eerst het spel zelf wil optimaliseren. De betaversie is volgens hem nodig om de kunstmatig leven-software te kunnen perfectioneren.

Er zijn daarnaast veel virale mogelijkheden die nu nog niet benut worden, maar dat zal wel aan de gesloten omgeving van de betaversie liggen. Een geboortekaartje bijvoorbeeld behoort tot de mogelijkheden, wel zo attent. Of de mogelijkheid om vrienden voor een feestje van je Eccky uit te nodigen... Worden in de toekomst de vele mogelijkheden van instant messaging nog ingezet om een grotere buzz te creëren?

En als laatste: ik mis m'n Eccky toch wel een beetje, vooral omdat ik geen afscheid van 'm heb kunnen nemen... Maar misschien krijg ik nog een kaartje van 'm uit Thailand, of een collect-call uit Australie? Of is het uit het oog, uit het hart?

En molbloggers, vergeet niet te stemmen op Eccky als productintroductie, in de Marketing-online Top of Flop van deze maand!

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies