​Alles in één voor tv, internet en bellen steeds populairder

​Alles in één voor tv, internet en bellen steeds populairder

Vorig artikel Volgend artikel

Maar liefst 53% van alle huishoudens in Nederland maakt tegenwoordig gebruik van een alles in een pakket. Hierbij wordt een vast en meestal voordelig bedrag betaald voor één pakket met televisie, internet en vaste telefonie. Grote aanbieders als Ziggo en UPC timmeren stevig aan de weg met campagnes om steeds meer afnemers voor zogenaamde triple play abonnementen te werven.

Alles in 1 bespaart kosten

De belangrijkste overweging om over te stappen is voornamelijk de kostenbesparing. Het bundelen van abonnementen voor telefonie, internet en televisie te kan in sommige gevallen enkele honderden euro’s op jaarbasis schelen. Een andere belangrijke reden om alles bij één provider af te nemen is het gemak en de overzichtelijkheid van één factuur is vaak een reden.

grafiek storingen
Naast de prijs speelt ook de kwaliteit een rol bij de keuze voor een provider. Deze grafiek toont het percentage abonnees dat minimaal één maal met een storing te maken heeft gehad. Bron: Consumentenbond.

Voordeel voor providers en afnemers

De grote providers zijn de grote winnaars in dit verhaal. Zestig procent van hun abonnees heeft een alles-in-1-pakket. Dit is een gunstig voor deze bedrijven omdat klanten de producten in hun abonnement vaak upgraden, bijvoorbeeld een uitgebreider tv-pakket. En nog mooier voor ze, het levert een grotere klantbinding op. Klanten stappen minder snel over als ze meerdere producten afnemen. En de consumenten profiteren op hun beurt weer van voordelige prijzen.

Triple play wordt quad play

Om de klantbinding nog verder uit te bouwen zullen de providers in de toekomst overtoepen naar een uitgebreidere variant: quad play abonnementen. Bij quad play is ook mobiele telefonie opgenomen in het pakket. Met name Ziggo roert zich al behoorlijk in de mobiele telefoonmarkt, al heeft het wel nog te maken met een wisselende start.

[Afbeelding © Fotolia]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies