Marketing16.10.2014

Scoupy introduceert geld-terug-acties via mobiele telefoon


Het location based activatie-marketing platform SCOUPY met meer dan 750.000 geregistreerde gebruikers, lanceert als eerste in Nederland een cashback systeem voor de smartphone. Volledig digitaal, zonder tussenkomst van de retailer, krijgt de consument eenvoudig en binnen 48 uur het geld van de actie-aankoop teruggestort. De gehele handling wordt door SCOUPY verzorgd. Dit maakt de inzet van geld-terug-acties nog aantrekkelijker voor marketeer én consument.

Geld-terug-acties zijn ingewikkeld
Geld-terug-acties zijn een geliefd instrument om consumenten kennis te laten maken met een nieuw product. Het is effectief, maar tegelijkertijd ingewikkeld en kostbaar voor zowel consument als marketeer. Speciale actieverpakkingen worden ontwikkeld, die weer als bewijs door de consument teruggezonden dienen te worden, om zo (een deel van) de aankoopprijs retour te krijgen.

SCOUPY’s oplossing
Met de oplossing van SCOUPY is het niet langer nodig om afspraken met retailers te maken; alle verkooppunten kunnen eenvoudig deelnemen. Een actieverpakking is evenmin nodig. Zo kan er aanzienlijk worden bespaard op kosten voor handling en verpakking. Budget, dat vervolgens voor activatiedoeleinden kan worden gebruikt.

Zo werkt het
Consumenten kunnen met SCOUPY in drie simpele stappen geld terug krijgen op hun aankopen. De beschikbare acties worden op basis van locatie of op merkniveau gecommuniceerd in de voordeel-app van SCOUPY. De consument koopt het product vervolgens voor de normale winkelprijs in een winkel naar keuze. 

Met de digitale coupon in de SCOUPY-app wordt een foto gemaakt van de aankoop bon en direct geüpload. Deze wordt gekoppeld aan de profielgegevens van de SCOUPY-gebruiker en aangevuld met het rekeningnummer. Binnen 48 uur wordt het geld teruggestort op de rekening van de gebruiker. De gehele handling wordt door SCOUPY verzorgd inclusief realtime rapportage. 

Wilkinson Sword is het eerste merk waarmee SCOUPY deze feature introduceert, beschikbaar op meer dan 3.500 locaties in heel Nederland.

Samenwerking met Centercom & Sanoma
De oplossing van SCOUPY is veel meer dan een optimalisatie van bestaande processen. Het is een totaalconcept. Middels een samenwerking met Centercom Buitenreclame – dat beschikt over een shoppersnetwerk in 120 grote winkelcentra en 750 supermarkten – en location based banners op het platform van Sanoma kunnen deelnemende merken hun trial-acties in de aanloopfase middels breed bereik communiceren aan hun potentiële kopers.

Verder lezen over E-Commerce

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

​5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt

Deze week spelen er onder ons allen twee vragen: (op wie) ga je stemmen, en: wat heb jij al gekocht met Black Friday? Het blijkt toch wel te spelen onder Nederlanders, ook al zetten sommige mensen het liever weg als ‘A...

Nieuws21.11.2023

​5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt

​In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?

Terwijl de feestdagen rap naderbij komen en we elkaar aangenaam proberen te verrassen met originele kado's, zorgen cybercriminelen juist voor vervelende verrassingen. Naast hun overbekende verdienmodellen - zoals phishin...

Online13.11.2023

​In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?