Marketing16.10.2014

Scoupy introduceert geld-terug-acties via mobiele telefoon


Het location based activatie-marketing platform SCOUPY met meer dan 750.000 geregistreerde gebruikers, lanceert als eerste in Nederland een cashback systeem voor de smartphone. Volledig digitaal, zonder tussenkomst van de retailer, krijgt de consument eenvoudig en binnen 48 uur het geld van de actie-aankoop teruggestort. De gehele handling wordt door SCOUPY verzorgd. Dit maakt de inzet van geld-terug-acties nog aantrekkelijker voor marketeer én consument.

Geld-terug-acties zijn ingewikkeld
Geld-terug-acties zijn een geliefd instrument om consumenten kennis te laten maken met een nieuw product. Het is effectief, maar tegelijkertijd ingewikkeld en kostbaar voor zowel consument als marketeer. Speciale actieverpakkingen worden ontwikkeld, die weer als bewijs door de consument teruggezonden dienen te worden, om zo (een deel van) de aankoopprijs retour te krijgen.

SCOUPY’s oplossing
Met de oplossing van SCOUPY is het niet langer nodig om afspraken met retailers te maken; alle verkooppunten kunnen eenvoudig deelnemen. Een actieverpakking is evenmin nodig. Zo kan er aanzienlijk worden bespaard op kosten voor handling en verpakking. Budget, dat vervolgens voor activatiedoeleinden kan worden gebruikt.

Zo werkt het
Consumenten kunnen met SCOUPY in drie simpele stappen geld terug krijgen op hun aankopen. De beschikbare acties worden op basis van locatie of op merkniveau gecommuniceerd in de voordeel-app van SCOUPY. De consument koopt het product vervolgens voor de normale winkelprijs in een winkel naar keuze. 

Met de digitale coupon in de SCOUPY-app wordt een foto gemaakt van de aankoop bon en direct geüpload. Deze wordt gekoppeld aan de profielgegevens van de SCOUPY-gebruiker en aangevuld met het rekeningnummer. Binnen 48 uur wordt het geld teruggestort op de rekening van de gebruiker. De gehele handling wordt door SCOUPY verzorgd inclusief realtime rapportage. 

Wilkinson Sword is het eerste merk waarmee SCOUPY deze feature introduceert, beschikbaar op meer dan 3.500 locaties in heel Nederland.

Samenwerking met Centercom & Sanoma
De oplossing van SCOUPY is veel meer dan een optimalisatie van bestaande processen. Het is een totaalconcept. Middels een samenwerking met Centercom Buitenreclame – dat beschikt over een shoppersnetwerk in 120 grote winkelcentra en 750 supermarkten – en location based banners op het platform van Sanoma kunnen deelnemende merken hun trial-acties in de aanloopfase middels breed bereik communiceren aan hun potentiële kopers.

Verder lezen over E-Commerce

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth
​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin