De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het location based activatie-marketing platform SCOUPY met meer dan 750.000 geregistreerde gebruikers, lanceert als eerste in Nederland een cashback systeem voor de smartphone. Volledig digitaal, zonder tussenkomst van de retailer, krijgt de consument eenvoudig en binnen 48 uur het geld van de actie-aankoop teruggestort. De gehele handling wordt door SCOUPY verzorgd. Dit maakt de inzet van geld-terug-acties nog aantrekkelijker voor marketeer én consument.
Geld-terug-acties zijn ingewikkeld
Geld-terug-acties zijn een geliefd instrument om consumenten kennis te laten maken met een nieuw product. Het is effectief, maar tegelijkertijd ingewikkeld en kostbaar voor zowel consument als marketeer. Speciale actieverpakkingen worden ontwikkeld, die weer als bewijs door de consument teruggezonden dienen te worden, om zo (een deel van) de aankoopprijs retour te krijgen.
SCOUPY’s oplossing
Met de oplossing van SCOUPY is het niet langer nodig om afspraken met retailers te maken; alle verkooppunten kunnen eenvoudig deelnemen. Een actieverpakking is evenmin nodig. Zo kan er aanzienlijk worden bespaard op kosten voor handling en verpakking. Budget, dat vervolgens voor activatiedoeleinden kan worden gebruikt.
Zo werkt het
Consumenten kunnen met SCOUPY in drie simpele stappen geld terug krijgen op hun aankopen. De beschikbare acties worden op basis van locatie of op merkniveau gecommuniceerd in de voordeel-app van SCOUPY. De consument koopt het product vervolgens voor de normale winkelprijs in een winkel naar keuze.
Met de digitale coupon in de SCOUPY-app wordt een foto gemaakt van de aankoop bon en direct geüpload. Deze wordt gekoppeld aan de profielgegevens van de SCOUPY-gebruiker en aangevuld met het rekeningnummer. Binnen 48 uur wordt het geld teruggestort op de rekening van de gebruiker. De gehele handling wordt door SCOUPY verzorgd inclusief realtime rapportage.
Wilkinson Sword is het eerste merk waarmee SCOUPY deze feature introduceert, beschikbaar op meer dan 3.500 locaties in heel Nederland.
Samenwerking met Centercom & Sanoma
De oplossing van SCOUPY is veel meer dan een optimalisatie van bestaande processen. Het is een totaalconcept. Middels een samenwerking met Centercom Buitenreclame – dat beschikt over een shoppersnetwerk in 120 grote winkelcentra en 750 supermarkten – en location based banners op het platform van Sanoma kunnen deelnemende merken hun trial-acties in de aanloopfase middels breed bereik communiceren aan hun potentiële kopers.
Verder lezen over E-Commerce
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Nieuws21.11.2023
5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt
Online13.11.2023