Infographic: zo worden emoticons gebruikt

Infographic: zo worden emoticons gebruikt

Vorig artikel Volgend artikel

Emoji's worden steeds belangrijker in de manier waarop we communiceren. Niet alleen millenials maken veelvuldig gebruik van emoticons, ook ouderen weten hun weg naar de emoji's steeds beter te vinden. Ook merken ontdekken dat emoji's steeds belangrijker worden.

Emogi, een real-time emotional intelligence platform dat emoties ontcijfert voerde onlangs een onderzoek uit waarbij consumenten gevraagd worden om een emotie te geven aan digitale campagnes. Met emoji's kun je volgens Emogi's CEO Travis Montaque gevoelens overbrengen die je met een simpele tekst niet kunt. Met emoji's kunnen consumenten op een makkelijke manier feedback geven op campagnes zodat bedrijven goede feedback krijgen. Dit zouden bedrijven kunnen gebruiken om nieuwe marketing initiatieven te verbeteren.

In onderstaande infographic worden de hoogtepunten van het onderzoek toegelicht. Wat onder andere uit het onderzoek blijkt:

- 30.4% van de ondervraagden gebruikt dagelijks emoticons.
- 62.3% van de 35-plussers gebruikt emoticons tegenover 72.2% van de jongeren tot 25 jaar.
- 92% van de mensen gebruikt emoticons.
- Vrouwen maken meer gebruik van emoji's dan mannen.
- De belangrijkste reden om een advertentie een positieve emoticon te geven is omdat de reclame relevant is. Het is minder belangrijk dat een advertentie origineel is.
- De belangrijkste reden om een advertentie een negatieve emoticon te geven is omdat de reclame niet relevant is.

Bekijk alle onderzoeksresultaten in de infographic hieronder.

Emoji gebruik in 2015

©Digiclack / Fotolia

Meer content

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten en witte gadgets.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies