Marketing10.10.2015

Infographic: zo worden emoticons gebruikt


Emoji’s worden steeds belangrijker in de manier waarop we communiceren. Niet alleen millenials maken veelvuldig gebruik van emoticons, ook ouderen weten hun weg naar de emoji’s steeds beter te vinden. Ook merken ontdekken dat emoji’s steeds belangrijker worden.

Emogi, een real-time emotional intelligence platform dat emoties ontcijfert voerde onlangs een onderzoek uit waarbij consumenten gevraagd worden om een emotie te geven aan digitale campagnes. Met emoji’s kun je volgens Emogi’s CEO Travis Montaque gevoelens overbrengen die je met een simpele tekst niet kunt. Met emoji’s kunnen consumenten op een makkelijke manier feedback geven op campagnes zodat bedrijven goede feedback krijgen. Dit zouden bedrijven kunnen gebruiken om nieuwe marketing initiatieven te verbeteren.

In onderstaande infographic worden de hoogtepunten van het onderzoek toegelicht. Wat onder andere uit het onderzoek blijkt:

– 30.4% van de ondervraagden gebruikt dagelijks emoticons.
– 62.3% van de 35-plussers gebruikt emoticons tegenover 72.2% van de jongeren tot 25 jaar.
– 92% van de mensen gebruikt emoticons.
– Vrouwen maken meer gebruik van emoji’s dan mannen.
– De belangrijkste reden om een advertentie een positieve emoticon te geven is omdat de reclame relevant is. Het is minder belangrijk dat een advertentie origineel is.
– De belangrijkste reden om een advertentie een negatieve emoticon te geven is omdat de reclame niet relevant is.

Bekijk alle onderzoeksresultaten in de infographic hieronder.

Emoji gebruik in 2015
Emoji gebruik in 2015

©Digiclack / Fotolia

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen

Verder lezen over Infographic

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic
AI is dé tool voor marketeers [infographic]

Consumenten van vandaag de dag zijn geëvolueerd en verwachten veel meer van de merken waarmee ze willen communiceren. En dus is de missie van de moderne marketeer van cruciaal belang en zal het nodig zijn om iedere erva...

Marketing05.03.2018

AI is dé tool voor marketeers [infographic]