Hulde aan marketingactie Unox

Hulde aan marketingactie Unox

Groot compliment aan het marketing- en communicatieteam

Vorig artikel Volgend artikel

Gisteren hebben we op social media tal van grappige en originele Koningsdag inhakers voorbij zien komen. Voor mij was het echter Unox die de absolute nummer 1 was. Naast onderstaande foto met de tekst "Muts have" die ze deelden op social media, had Unox ook nog eens een fantastische sampling actie!

Echte muts have

Unox beloofde immers dat ze tijdens het 538Koningsdag festival in Breda maar liefst 20.000 van de inmiddels legendarische en bekende oranje Unox-mutsen zou gaan uitdelen. Het bedrijf hield zich aan haar woord. Het plein kleurde oranje dankzij Unox. Gezien de kou was de muts meer dan welkom!

Het bedenken is één, maar het daadwerkelijk op zo'n korte termijn regelen en bewerkstelligen is zoals menig marketeer weet, punt twee. De oranje muts kennen we natuurlijk van de jaarlijkse nieuwjaarsduik. Het evenement dat ze bij Unox min of meer slim hebben geclaimd. Veel marketeers en bedrijven hebben het over het Unox-effect.

Deze marketingactie zorgt uiteraard voor goodwill, exposure en brand preference. Een van de oude marketingwetten als het gaat om sampling is natuurlijk dat je het product direct moeten kunnen consumeren. Denk hierbij aan een blikje Coca-Cola of een rolletje pepermunt. In dit geval werd de oranje Unox muts direct geconsumeerd. In alle opzichten een meer dan geslaagde actie die zeker mee kan doen als het gaat om de marketing prijzen.

Unox!
unox-538-kingsday
Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies