Hoe maak je een logo dat voor altijd gebruikt kan worden?

Hoe maak je een logo dat voor altijd gebruikt kan worden?

Vorig artikel Volgend artikel

Wanneer je een bedrijf start moet je over ontzettend veel dingen nadenken en lastige beslissingen maken. Een van die lastige beslissingen is het kiezen van het juiste logo dat echt past bij het bedrijf en wat het gewenste imago uitdraagt. En je wil natuurlijk een logo dat je voor altijd kunt blijven gebruiken: een tijdloos logo.

Maar hoe kies je nu het beste logo? Vox vroeg het aan Micheal Bierut. Bierut is de ontwerper van onder andere het logo van Saks Fifth Avenue en van Hilary Clinton. Hij bespreekt in de onderstaande video wat nu precies een goed logo is. Hij doet dit aan de hand van allerlei voorbeelden. Zo vertelt hij bijvoorbeeld hoe het Nike logo is ontstaan. Ook legt hij uit waar hij zelf op let tijdens het ontwerpen van een logo.

Dus ben je nu op zoek naar een goed logo? Of vind je het gewoon een interessant onderwerp? Kijk dan absoluut even naar de video van deze Micheal Bierut!

Sophie de Kok

Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies