Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley
Wanneer je een bedrijf start moet je over ontzettend veel dingen nadenken en lastige beslissingen maken. Een van die lastige beslissingen is het kiezen van het juiste logo dat echt past bij het bedrijf en wat het gewenste imago uitdraagt. En je wil natuurlijk een logo dat je voor altijd kunt blijven gebruiken: een tijdloos logo.
Maar hoe kies je nu het beste logo? Vox vroeg het aan Micheal Bierut. Bierut is de ontwerper van onder andere het logo van Saks Fifth Avenue en van Hilary Clinton. Hij bespreekt in de onderstaande video wat nu precies een goed logo is. Hij doet dit aan de hand van allerlei voorbeelden. Zo vertelt hij bijvoorbeeld hoe het Nike logo is ontstaan. Ook legt hij uit waar hij zelf op let tijdens het ontwerpen van een logo.
Dus ben je nu op zoek naar een goed logo? Of vind je het gewoon een interessant onderwerp? Kijk dan absoluut even naar de video van deze Micheal Bierut!
Verder lezen over Logo
Media25.02.2020
Dit zijn de top 10 logo trends van 2020
Marketing05.10.2017
Hilarisch onderzoek laat mensen bekende logo’s natekenen
We kunnen het allemaal nietAdvertising19.09.2017
Goed idee: eco-branding zou miljoenen aan inkt kunnen sparen
Printerinkt is duurder dan Chanel N°5Video29.08.2017
YouTube krijgt voor het eerst in 12 jaar een nieuw logo
Marketing01.11.2016
6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn
Marketing24.09.2016
De evolutie van 12 klassieke logo’s
Marketing20.08.2016
Verborgen betekenissen in 9 logo’s
Entertainment29.06.2016
Het geheimzinnige nieuwe logo van Netflix
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023