Marketing12.05.2016

Dit is wel een hele bizarre marketingcampagne


Mensen met een zwakke maag opgepast!

Wist je dat er ieder jaar voor de fashion-industrie meer dan 1 miljard dieren worden geslacht? De dieren worden onder hele slechte condities gevangen gehouden totdat het einde daar is. Slangen en hagedissen worden levend gevild, omdat mensen denken dat het leer zo soepeler blijft. Jonge lammetjes worden levend gekookt om handschoenen van te maken. Allemaal om van het leer luxe producten te maken zoals handtassen, leren jassen en portemonnees. Tijd om dat te veranderen en mensen hiervan bewust te maken vonden de Aziatische bedrijven Ogilvy & Mather Advertising Bangkok en PETA Asia.

Bizarre marketingcampagne

De twee bedrijven bedachten daarom een wel hele bizarre marketingcampagne. In één van de meest trendy winkelcentra in Bangkok openden zij een pop-up store. In de winkel plaatsten zij op het eerste gezicht vrij normale luxe leren producten. Máár de inhoud bleek toch wel iets heel gruwelijks te bevatten!

Behoorlijke wake-up call!

De inhoud bestond namelijk uit (let op: nep!) dierenvlees, bloed en zelfs een kloppend hart! De winkelende mensen in de pop-up store deinsden er in ieder geval behoorlijk voor terug en kregen de schrik van hun leven. Dit is pas een wake-up call te noemen! Oordeel zelf en bekijk het onderstaande filmpje en foto’s.

Wat vind jij van deze campagne?

<em>Bron: PETA Asia<\/em>
Bron: PETA Asia
Bron: <em>PETA Asia<\/em>
Bron: PETA Asia
<em>Bron: <em>PETA Asia<\/em><\/em><em><\/em>
Bron: PETA Asia
Bron: <em>PETA Asia<\/em>
Bron: PETA Asia
Brett Rijsdijk

Brett houdt van het creëren van creatieve social posts, inspirerende blogs, toffe nieuwsbrieven en SEO-teksten. Ze is Google Analytics fan en vindt het leuk om (strategische) online marketing plannen te ontwikkelen voor klanten. Verder is ze verslaafd aan reizen, sporten, series en sociale media. Daarnaast heeft ze twee mega mainecoons én is ze in te huren als oppas-poezenmoeder.

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne